A Tesla végre megkezdte az Unsupervised FSD európai alkalmazását, ám egyelőre nem a közutakon, hanem a Giga Berlin területén. Ez az első alkalom, hogy a kontinensen a gyakorlatban is bevetették a teljes önvezető rendszert, még ha szigorúan ellenőrzött körülmények között is.
Model Y-ok önállóan a gyártósorról a parkolóba
A Tesla AI csapata egy látványos videóban mutatta be, ahogyan a frissen elkészült Model Y-ok önállóan közlekednek. Az autók a gyártósor végpontjától indulnak, majd sofőr nélkül hajtanak ki a kijelölt parkolóhelyekre. A felvételen látható volt olyan jármű, amely magától állt be egy töltőállomásra, míg egy másik közvetlenül az exportterület felé vette az irányt.
„Minden Teslában ott a képesség”
A gyár vezetője, André Thierig kiemelte: „Minden általunk gyártott Tesla képes az önvezetésre, és ezt a funkciót 100%-ban használjuk a kiszállítási folyamatoknál, a fénysátortól egészen addig, amíg az autó az átadási udvarba érkezik. Ez igazán lenyűgöző!”
Thierig hozzátette, hogy alig várja, hogy a rendszert ne csak a gyár területén belül, hanem a közúti forgalomban, Európa útjain is alkalmazhassák.
Európai várakozás és lemaradás
Miközben az Egyesült Államokban már elérhető a FSD Supervised, és Kínában is fut bizonyos szinten, Európában eddig csak tesztelésekre adtak engedélyt. Ez sok vásárlót érint hátrányosan, hiszen sokan évekkel ezelőtt kifizették a rendszer licencét, de még mindig nem élvezhetik a mindennapi közlekedésben.
Az első lépés a teljes önvezetés felé
A Tesla ugyan rendszeresen demonstrálja az Unsupervised FSD képességeit európai utakon – például Németországban és Franciaországban –, ám a hivatalos hatósági jóváhagyásra még mindig várni kell. Ezért most a gyárterületen belüli önvezetés jelenti az első komoly, európai mérföldkövet az autonóm mobilitás felé.
Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!