Rekord: több mint 150 GWh akkumulátort rendel a Mercedes az LG-től

0

Mercedes-Benz és az LG Energy Solution újabb nagyszabású szerződést kötött, amelynek keretében összesen 107 GWh kapacitású akkumulátor kerül leszállításra az európai és amerikai gyártás támogatására. Bár hivatalosan nem erősítették meg, a jelek szerint a legújabb, 46 milliméter átmérőjű hengeres cellákról lehet szó, amelyek gyártásában az LGES az utóbbi időben egyre nagyobb volumenre kapcsolt.

Részletek: két kontinensen zajlik a szállítás

A hivatalos dokumentum szerint a szerződés két részre tagolódik. Az Egyesült Államokban 75 GWh akkumulátor kerül leszállításra 2029 júliusa és 2037 decembere között, míg Európába 32 GWh érkezik 2028 augusztusa és 2035 decembere között. Bár az üzlet pontos értékét nem közölték, a koreai sajtó nagyjából 15 billió wonra (9,3 milliárd euróra) becsüli a kontraktus értékét, a jelenlegi hengeres cellák árai alapján.

Az LGES új gyára kulcsfontosságú lesz

Az LG Energy Solution jelenleg is gyártja a 46-os cellákat Dél-Koreában, de 2026-ban elindul az arizonai üzem, amely több nagy ügyfelet – köztük a Teslát és a Rivant – is kiszolgál majd. Most úgy tűnik, hogy a Mercedes-Benz is egyre inkább nyit ezek felé a cellák felé. A nemrég bemutatott Concept AMG GT XX sportautó például már ilyen cellákat használ, ami előrevetíti a jövőbeli AMG.EA platform lehetőségeit.

Vegyes akkumulátortechnológia a Mercedesnél

Bár a 46-os hengeres cellák egyre nagyobb szerepet kaphatnak, a Mercedes-Benz más platformjain – mint az MMA (CLA) vagy az MB.EA-M (GLC, új C-osztály) – továbbra is a prizmatikus cellákkal számol. Ugyanakkor a nagyobb MB.EA-L platform esetében a modulmentes akkumulátorfelépítés akár a hengeres cellák bevezetését is lehetővé teheti.

A Mercedes egyre nagyobb vevője az LG-nek

A Korea Economic Daily szerint a mostani megállapodásban szereplő cellák az arizonai új gyárból érkeznek majd, és ha a formátum hivatalosan is megerősítést nyer, akkor ez lesz az LGES eddigi legnagyobb egyedi rendelése a 46-os hengeres cellákra. Ez nem az első közös projekt: 2024 októberében már aláírtak egy 50,5 GWh-s szerződést, amely szintén 2028-tól kezdődő szállításokra vonatkozott. Ha a mostani részletek is igazolódnak, a két vállalat közötti összesített rendelésmennyiség már meghaladja a 150 GWh-t, ami hatalmas volumen az iparágban.

Miért pont az LGES lett a győztes?

A koreai sajtó szerint a Mercedes-Benz komoly verseny után választotta ki az LG Energy Solutiont. A pályázaton a kínai CATL és a Farasis is részt vett, de végül az LG került ki győztesen. Bár a Mercedes részesedéssel is rendelkezik az ACC akkumulátorgyártóban, annak tervezett termelési kapacitása messze nem fedezi a márka igényeit. Ez különösen annak fényében igaz, hogy az ACC három üzeméből kettő jelenleg szünetel vagy bizonytalan helyzetben van.

Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!

Kovács Kata
Szeretem az elektromos autókat és a modern technológiát!