ID.Polo: visszahozza a VW a legendás neveket az elektromos korszakba

0

A Volkswagen új névadási stratégiát vezet be az elektromos autók számára, amely szakít az eddigi egyszerű ID. + szám jelöléssel. A jövőben a márka visszahozza legendás típusneveit, hogy azokat az elektromobilitás világában is továbbvigye. Az első fecske az ID.2all koncepció szériaváltozata lesz, amely ID. Polo néven kerül piacra.

A VW stratégiaváltása: hagyomány és technológia találkozása

A váltásról régóta pletykáltak, és Thomas Schäfer, a VW márkafőnöke most hivatalosan is bejelentette: csak azok a modellek kapják meg a hagyományos elnevezést, amelyek valóban méltók rá. A Polo neve a minőség, az időtlen dizájn és a megfizethető technológia szimbóluma, ezért kerülhet át az elektromos korszakba.

Az ID. előtag ugyanakkor megmarad, hiszen ez továbbra is a fejlett technológia és az elektromos mobilitás jelképe lesz. Ez azt jelenti, hogy hamarosan az ID.3 ID. Golfként, az ID.4 ID. Tiguan néven, míg az ID.7 ID. Passatként folytathatja pályafutását.

A GTI visszatér – elektromos formában

A sportos modellek sem maradnak ki a változásból. A GTX jelölést a legendás GTI váltja az elektromos korszakban. Martin Sander értékesítési vezető megerősítette, hogy a 2026-ban érkező ID. GTI Concept sorozatgyártásban ID. Polo GTI néven jelenik meg, dinamikus vezetési élményt kínálva.

ID. Polo: dizájn és technológia

A Volkswagen az IAA autószalonon egyelőre csak álcázott, de a szériához közeli tanulmányokat mutat be. Az ID. Polo színvilága a kilencvenes évek ikonikus Harlekin Polóját idézi. A formavilág hű marad a 2023-as ID.2all koncepcióhoz, mindössze kisebb változtatások történtek, például a töltőcsatlakozó áthelyezése az utasoldalra. A bemutató azonban csúszik: az eredetileg 2025-re tervezett világpremier helyett 2026 májusában lesz a leleplezés, a kereskedelmi forgalmazás pedig őszre várható.

Elérhetőség és ár

Az ID. Polo kizárólag négyajtós kivitelben készül majd, kétféle akkumulátorral és három, később négy teljesítményszinttel. Az alapmodell kevesebb mint 25 000 eurós áron lesz elérhető.

A belépő szintű változat LFP akkumulátorral érkezik rövidebb hatótávval, míg a nagyobb NMC akkumulátorral akár 450 km WLTP-hatótáv is elérhető. Fontos, hogy még a legolcsóbb modell is támogatja a DC gyorstöltést, és várhatóan elérhető lesz a legújabb Travel Assist vezetéstámogató rendszer is.

Új elektromos modellek: ID. Cross és ID. EVERY1

A Volkswagen nem áll meg az ID. Polo bemutatásánál. Érkezik az ID. Cross Concept, amely kis SUV-ként, az ID. Polo műszaki alapjaira épül. Ez a modell 2026 végén kerül piacra, az elektromos T-Cross megfelelőjeként. Ezt követi majd a körülbelül 20 000 eurós belépőmodell, az ID. EVERY1 (feltehetően ID. Up! néven). E három modell elindítása kulcsfontosságú a Volkswagen számára, hiszen szélesebb vásárlói réteghez juttathatják el az elektromos mobilitást.

Minőség és vásárlói visszajelzések

A Volkswagen hangsúlyozta, hogy az új modellek a vásárlói igények alapján születtek. Az autók jobb anyagminőséget, puhább felületeket, valamint a digitális és fizikai kezelőszervek – gombok és tekerők – visszatérését kínálják. Ez nemcsak az ergonómiát, hanem a felhasználói élményt is javítja, visszahozva azt az intuitív kezelhetőséget, amit sok vásárló hiányolt az elmúlt években.

Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!

Kovács Kata
Szeretem az elektromos autókat és a modern technológiát!