2028-ban érkezik a BMW első hidrogénautója

0

BMW 2028-ra tervezi első sorozatgyártású hidrogén-üzemanyagcellás autóját, amely mérföldkő lehet a vállalat elektromobilitási stratégiájában. A német gyártó ehhez már most előkészíti a gyártási bázisokat és a beszállítói láncot, főként Bajorországban és Ausztriában.

Harmadik generációs üzemanyagcella: közös BMW–Toyota fejlesztés

A BMW betekintést engedett a harmadik generációs üzemanyagcellás rendszer fejlesztésébe, amelyet a Toyota-val közösen dolgoz ki. Ez a hajtáslánc a vállalat következő nagy technológiai mérföldköve lesz. Münchenben és Steyrben már készülnek az első prototípusok, amelyek a szerelési folyamatok, a tesztelés, az iparosítás és a skálázhatóság finomhangolására szolgálnak.

A két gyártó együttműködése nem új keletű: már 2014-ben a Toyota szállította a komplett hajtást a BMW 535iA prototípusába. Az iX5 Hydrogen második generációjánál a Toyota csak a cellákat biztosította, míg a teljes rendszert a BMW fejlesztette ki. A most érkező harmadik generációs rendszer azonban teljes mértékben közös projekt lesz, amely személy- és haszongépjárművekben egyaránt alkalmazható.

Hatékonyabb, kompaktabb rendszer

Az új rendszer 25 százalékkal kisebb helyigényű, miközben jóval nagyobb teljesítménysűrűséget kínál. Ez a fejlesztés lehetővé teszi, hogy a hajtáslánc rugalmasan beépíthető legyen többféle járműarchitektúrába. Az energiahatékonyság és az integrálhatóság jelentős előrelépést hoz, a valós használatban elérhető hatótáv pedig várhatóan közelíti majd a mai akkumulátoros villanyautók szintjét.

Kulcsszerepben Steyr és Landshut

A BMW kijelölte a legfontosabb gyártási helyszíneket. A steyr-i üzem, ahol már a Neue Klasse elektromos motorjai is készülnek, kulcsszerepet kap az üzemanyagcellás rendszerek előállításában. Itt új tesztpadokat és gyártóberendezéseket telepítenek, valamint az épületeket is átalakítják. Klaus von Moltke, a BMW motorüzletágának alelnöke szerint Steyr tökéletes példája annak, hogyan valósítja meg a vállalat technológia-nyitott stratégiáját.

A Landshut-i gyár 2026 májusától kezdve szintén központi szerepet játszik: itt épülnek ki az új gyártósorok a hidrogén-specifikus BMW Energy Master sorozat előállítására. Ez a rendszer a jármű energiaellátását kezeli, és akkumulátoros villanyautókban is megtalálható, de most hidrogénhajtásra optimalizált verziót fejlesztenek.

Az első prototípusok és a sorozatgyártás felé vezető út

Az első prototípusok gyártása 2026 közepén indul Dingolfingban, amely már a Neue Klasse energiaellátó rendszereinek fejlesztésében is részt vett. Landshut ezen felül gyártja majd a burkolatokat és a nyomáskiegyenlítő lemezeket is, amelyek elengedhetetlenek a következő generációs hidrogén-üzemanyagcellás járművekhez.

Stratégiai mérföldkő a BMW számára

BMW hidrogén-stratégiája nemcsak technológiai, hanem piaci szempontból is kiemelt jelentőségű. A vállalat így egyszerre kínálhat akkumulátoros elektromos autókat és hidrogénhajtású modelleket, ezzel szélesítve az ügyfelek számára elérhető választékot. A 2028-ban érkező sorozatgyártású modell pedig mérföldkő lesz a jövő mobilitásában.

Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!

Kovács Kata
Szeretem az elektromos autókat és a modern technológiát!