Több mint ötezer kilométert tett meg egy nap alatt ez az elektromos autó

0

A Mercedes-Benz elektromos sportautója, a Concept AMG GT XX, összesen 25 hosszútávú világrekordot döntött meg az olaszországi Nardò tesztpályán. A modell nemcsak az új AMG.EA platform erejét bizonyította, hanem a jövő elektromos sportkocsijainak technológiai előfutárává vált.

24 órás világrekord – 5479 kilométer egyetlen nap alatt

A legnagyobb figyelmet kiváltó eredmény a valaha elektromos járművel megtett leghosszabb 24 órás távolság volt. A Concept AMG GT XX egy nap alatt 5479 kilométert futott, ami több mint másfél ezer kilométerrel haladta meg az eddigi világrekordot.

A teljesítmény azonban itt nem állt meg: a prototípus 40 075 kilométert tett meg 7 nap, 13 óra, 24 perc és 7 másodperc alatt, vagyis matematikailag megkerülte a Földet. A teszt során az autó átlagosan 5300 kilométert futott naponta, és jellemzően 300 km/h sebességgel haladt.

A hárommotoros hajtáslánc ereje

A rekordokat a három tengelyáramú elektromotor tette lehetővé, amelyek kiemelkedően magas tartós teljesítményt biztosítottak. Ez a hajtáslánc képes volt folyamatosan biztosítani a 300 km/h körüli utazósebességet, miközben a fogyasztás és a töltési ciklusok is optimálisan lettek beállítva. Mercedes már 2023-ban is próbálkozott hasonló teszttel: akkor a CLA előszériás változata 3717 kilométert tett meg 24 óra alatt, 210 km/h sebességgel. Az új rekordok megmutatták, mennyit fejlődött a technológia.

Két autó, tapasztalt pilóták, elképesztő kitartás

A rekordkísérlet során két Concept AMG GT XX futott egyszerre, amelyek között a 40 ezer kilométer végén is mindössze 25 kilométer különbség volt. A volánnál tapasztalt versenyzők váltották egymást, köztük George Russell, a Mercedes Forma–1-es pilótája, aki kétórás etapokban vezetett.

Russell így nyilatkozott: „Forma–1-es pilótaként hozzászoktam ahhoz, hogy a technológiát a végsőkig feszegetem – a CONCEPT AMG GT XX azonban igazán lenyűgözött. Az axiális fluxusú motorok ugyanolyan azonnali és precíz reakciókat adnak, mint egy F1-es hajtáslánc, ugyanakkor olyan tartósságot nyújtanak, amit eddig csak belső égésű motoroknál tapasztaltam. Ez a technológia forradalmasítani fogja a vezetési élményt – a versenypályán és a közutakon egyaránt.”

Forradalmi akkumulátor és töltési teljesítmény

A Concept AMG GT XX nemcsak a sebességgel, hanem a töltési képességekkel is lenyűgözte a szakértőket. Az autó 850 kW-os villámtöltést kapott a teszt során, amelyet az Alpitronic prototípus töltőberendezése biztosított. Ez a teljesítmény lehetővé tette, hogy öt perc alatt akár 400 WLTP-kilométer energiát vegyen fel az akkumulátor. A hengeres cellákból álló, NMCA kémiájú akkumulátor technológiája új szintet képvisel, és a sorozatgyártás közelében álló fejlesztések közé tartozik.

Mercedes új dimenzióba lépett az elektromos teljesítményben

Markus Schäfer, a Mercedes műszaki igazgatója a múlt hagyományaira utalt: „Az 1970-es és 1980-as években a Mercedes-Benz rendszeres vendég volt itt, Nardòban, ahol számos nemzetközi sebességi és pályarekordot állítottunk fel – leginkább a C111-gyel, amely egy vízióként megalkotott technológiai program volt. Akkoriban az innovatív dízel- és benzinmotorok teljesítőképességét mutattuk be. Most, a CONCEPT AMG GT XX technológiai programmal teljesen új dimenzióba lépünk – ezúttal teljesen elektromos hajtással. A célunk, hogy újraértelmezzük, mi lehetséges technikai szempontból az elektromos hajtások korában. Mi is lehetne ennél méltóbb, mint ismét rekordok hajszolásával bizonyítani mindezt?”

A Mercedes ezzel a rekorddöntéssel egyértelművé tette, hogy az elektromos hajtásláncok teljesítményben és megbízhatóságban is új korszakot nyitnak. A technológiák várhatóan a következő években sorozatgyártású AMG modellekben is megjelennek, új szintre emelve a villanyautók világát.

Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!

Kovács Kata
Szeretem az elektromos autókat és a modern technológiát!