Elkészült az 1,5 milliomodik elektromos Volkswagen ID.-modell

0

A Volkswagen újabb mérföldkövet ért el az elektromobilitás felé vezető úton. Az emdeni gyár gyártósoráról nemrég legördült az 1,5 milliomodik teljesen elektromos ID.-modell, egy fekete színű Volkswagen ID.7 Tourer Pro, amelyet egy vechtai ügyfél vehetett át. Az esemény jelentőségét mutatja, hogy az ünnepélyes átadáson jelen volt Olaf Lies, Alsó-Szászország miniszterelnöke, valamint a Volkswagen igazgatótanácsának tagjai, köztük Martin Sander és Kai Grünitz.

Az ID.-család sikertörténete

A Volkswagen 2020 szeptemberében adta át az első tisztán elektromos ID.-modelleket, és alig öt év alatt elérte az 1,5 milliós eladást. Ez egyértelműen jelzi, hogy a márka Európa egyik vezető szereplője az elektromos autók piacán. A vállalat folyamatosan bővítette kínálatát: az ID.3 után bemutatkozott az ID.4 és az ID.5, majd a retro stílusban megalkotott ID. Buzz, végül pedig a zászlóshajónak számító ID.7 és annak kombi változata, az ID.7 Tourer. Utóbbi 2025 első felében Németország legnagyobb darabszámban regisztrált elektromos autója lett, ami jól mutatja a modell iránti keresletet.

Emden mint az átalakulás szimbóluma

Az emdeni Volkswagen-gyár az elektromobilitás egyik jelképe. Az elmúlt években több mint egymilliárd eurós beruházással alakították át, hogy kizárólag elektromos autók előállítására szolgáljon. Ezzel Zwickau és Drezda mellett Emden lett a harmadik üzem, amely teljes egészében az ID.-modellek gyártására koncentrál. További termelés zajlik Hannoverben, valamint a Volkswagen nemzetközi gyáraiban, az Egyesült Államokban és Kínában is. Olaf Lies szerint az ID.7 és az emdeni üzem a Volkswagen jövőjének szimbóluma, amely egyszerre testesíti meg az átalakulást és az innovációt.

Tervek a jövőre

A Volkswagen a következő években még szélesebb ügyfélkör számára kívánja elérhetővé tenni az elektromobilitást. A tervek szerint 2026-ban érkezik az ID.2all, amely 25 000 euró alatti árával a belépőszintet képviseli, majd 2027-ben jön az ID. Every1, amely körülbelül 20 000 eurós árkategóriájával a legolcsóbb Volkswagen villanyautó lesz. Martin Sander kiemelte, hogy a márka célja világos: a fenntartható, megbízható és megfizethető elektromos közlekedés biztosítása mindenki számára.

Piaci kihívások

Bár a Volkswagen komoly eredményeket ért el, a vállalat szerint az elektromos autók elterjedéséhez további kormányzati ösztönzőkre van szükség. Jelenleg az új autók többségét üzleti ügyfelek vásárolják adókedvezményekkel, míg a magánvásárlók körében továbbra is erősebb a bizonytalanság. A Volkswagen úgy véli, hogy a piac bővítéséhez egyértelmű politikai üzenetekre és támogatásokra van szükség, hogy a magánszektor is bátrabban lépjen be az elektromobilitás világába.

Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!

Kovács Kata
Szeretem az elektromos autókat és a modern technológiát!