A Leapmotor először ért el féléves nyereséget, miközben kiszállításai meghaladták a 220 ezres darabszámot. A vállalat ezzel a második olyan kínai NEV startup lett, amely elérte a profitabilitást, jelezve, hogy a robbanásszerű növekedés immár pénzügyi eredményekben is tükröződik.
Látványos fordulat a pénzügyekben
A Stellantis támogatását élvező Leapmotor 2025 első hat hónapjában 30 millió jüanos nettó nyereséget ért el. Ez hatalmas fordulat az egy évvel korábbi, 2,21 milliárd jüanos veszteséghez képest. A bevétel 174 százalékkal, 24,25 milliárd jüanra emelkedett, amit a rekordszámú kiszállítások, a karbonkreditek kereskedelme és több stratégiai együttműködés is erősített.
Rekordszámú kiszállítások
Az év első felében 221 700 autó talált gazdára, ami 155,7 százalékos növekedést jelent 2024-hez képest. Ezzel a Leapmotor az új energiás járműgyártók közül első helyre lépett Kínában. Az export is jelentős volt, 20 ezer darabos mennyiséggel. Június közepére a kumulált kiszállítások meghaladták a 800 ezres darabszámot.
Júliusban újabb rekord dőlt meg: 50 129 jármű talált gazdára, ezzel a Leapmotor lett az első új kínai elektromosautó-márka, amely egyetlen hónap alatt átlépte az 50 ezres értékesítési határt.
Modellpaletta, ami tarol
A Leapmotor modelljei látványos számokat hoznak. A C10 SUV mindössze 13 hónappal a bemutató után már 100 ezer globális kiszállítást ért el. A C11 SUV összesített eladásai elérték a 250 ezres darabszámot. Az új B10 SUV két hónap alatt 10 ezer darabon is túllépett, ezzel a márka eddigi leggyorsabban fogyó modellje lett. A legújabb szedán, a B01, mindössze 72 óra alatt szerzett több mint 10 ezer megrendelést júliusi premierje után.
Nagyratörő tervek 2026-ra
A vállalat vezérigazgatója, Zhu Jiangming hangsúlyozta: „Célunk, hogy 2026-ban elérjük az évi egymillió darabos értékesítést, amit a méretgazdaságosság, a nemzetközi terjeszkedés és az optimalizált modellportfólió támogat.”
Európai áttörés küszöbén
A Leapmotor exportja is dinamikusan bővül. 2025 első felében 20 375 autót exportáltak, júniusban pedig Németország tisztán elektromos autó piacán a márka piaci részesedése meghaladta az 1 százalékot. Júliusban több mint 4 ezer új európai megrendelést regisztráltak. Az új B10 SUV hivatalosan a 2025-ös müncheni IAA autószalonon debütál majd Európában.
Nemzetközi terjeszkedés és Stellantis-szövetség
A Leapmotor International mára közel 30 országban több mint 600 értékesítési és szervizpontot hozott létre, ebből több mint 550 Európában működik. A Stellantisszal közös malajziai lokalizációs projekt már legördítette az első C10 SUV-ot, miközben az európai gyártóbázis 2026-ra készül el.
Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!