A TikTok-on és a (hazai)sajtóban villámgyorsan terjedt egy videó, amelyen egy Ford Mustang Mach-E látható, amint állítólag önvezető módban végigcsúszik az autópálya betonelválasztóján. A felvételen a sofőr tehetetlenül ül a kormány előtt, miközben kétségbeesetten imádkozik, mintha teljesen csapdába esett volna egy „megbolondult” járműben. A videót egy „Marty Byrde” nevű TikTok-felhasználó töltötte fel, és rövid idő alatt milliókhoz jutott el. Sokan attól tartottak, hogy egy önvezető rendszer hibája okozta a balesetet.
A rendőrség tisztázta a helyzetet
A kaliforniai közlekedési rendőrség (CHP) azonban tisztázta, hogy az autó nem autonóm üzemmódban közlekedett. A vizsgálat szerint a zöld Mustang Mach-E előbb a jobb oldali betonfalnak csapódott a Holly Street felüljáró közelében, majd egy piros Mitsubishi Mirage-nek ütközött. A sofőrt a helyszínen őrizetbe vették ittas vezetés gyanújával, az ütközés következtében pedig egy ember megsérült.
Nem az önvezető rendszerek hibája
A rendőrség külön kiemelte, hogy a közösségi médiában terjedő rövid felvételek gyakran félrevezetők, és önmagukban nem adnak teljes képet egy balesetről. Ezért a pánikkeltés helyett minden esetben a hivatalos vizsgálatok eredményeire kell támaszkodni. Hangsúlyozták azt is, hogy a közlekedők hívják a 9-1-1-es segélyszámot, ha veszélyes vezetést tapasztalnak.
A Ford BlueCruise jó hírneve
Az eset azért vált különösen nagy visszhangúvá, mert a Mustang Mach-E-ben is elérhető Ford BlueCruise rendszert a szakértők eddig megbízhatóságáról ismerték. A Consumer Reports például nemrégiben a BlueCruise-t nevezte a legjobb aktív vezetéstámogató rendszernek, megelőzve a GM Super Cruise-át és a Tesla Autopilotját is.
Felelőtlen emberi magatartás okozta a balesetet
Bár a videó készítője azt állította, hogy senki sem sérült meg komolyabban, a hivatalos tájékoztatás szerint igenis volt sérültje a balesetnek. Az viszont teljesen egyértelmű, hogy a Mustang Mach-E nem önvezető módban közlekedett, hanem egy ittas sofőr hibája miatt történt az ütközés. Ez a történet így nem az önvezető rendszerek veszélyeiről, sokkal inkább a felelőtlen emberi magatartásról szól.