Egy nyugat-ausztráliai Tesla Model 3 világszerte felkeltette az érdeklődést, miután elérte a lenyűgöző 410 ezer kilométeres futásteljesítményt – ráadásul mindezt az eredeti akkumulátorral és villanymotorral. Az akkumulátor egészségi állapota még mindig 88–90 százalék között mozog, ami rendkívül jó arány egy folyamatosan használt járműnél.
Negyedmillió mérföld egy Model 3-mal
A 2021-ben gyártott Tesla Model 3 Standard Plus 60 kWh-s lítium-vasfoszfát (LFP) akkumulátorral készült, és szinte napi szinten használják, hiszen Uber-sofőrkocsiként teljesít szolgálatot. A Port Kennedy-i EV Workz műhely szakértője, Edi Gutmanis szerint az autó akkumulátor-felügyeleti rendszere (BMS) még ennyi futás után is kiváló értékeket mutat.
Gutmanis augusztus 8-án osztotta meg a részleteket a Facebook Electric Vehicles For Australia csoportban, és a bejegyzés hamar elterjedt. Az adatokból kiderült, hogy a Tesla eddig 15 556 kWh-nyi villámtöltést vett fel (29%), míg 38 012 kWh a váltakozó áramú (AC) töltésből származott (71%).
Hatalmas üzemanyag-megtakarítás
Az egyik legérdekesebb adat a megtakarítás. Gutmanis kiszámolta, mennyibe került volna ugyanez a futás egy hasonló benzines autóval. Egy 7 liter/100 km fogyasztású jármű 410 ezer kilométeren körülbelül 50 ezer ausztrál dollárnyi üzemanyagot égetett volna el, 1,70 AUD/literes átlagárral.
Ezzel szemben a Tesla töltési költsége 20 737 AUD lett volna átlagos kereskedelmi árakon, míg Nyugat-Ausztrália kedvezményes EV-tarifájával mindössze 13 ezer dollár. Ez 37 ezer dollár megtakarítást jelent – és ebben még nincsenek benne a belső égésű motoros autók gyakori és költséges karbantartásai.
Egyszerű javítás után ismét tökéletes
Továbbá a tulajdonos azt is megosztotta, hogy a Model 3 nemrég egy kellemetlen remegés miatt került szervizbe. A vizsgálat azonban kiderítette, hogy csak a motortartó szilentek koptak el. Hét óra munka és mindössze 130 dollárnyi alkatrész után a Tesla ismét úgy fut, mint újkorában.
Gutmanis, aki klasszikus autók és terepjárók elektromos átépítésével is foglalkozik, hozzátette: „Az elektromos autók akkumulátoraitól alapvetően ezt a fajta élettartamot várjuk.” Bár ez a Model 3 az eddigi legnagyobb futásteljesítményű példány, amellyel Ausztráliában találkozott, az eredmények összhangban vannak az elektromos technológia tartósságával kapcsolatos várakozásokkal.
Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!