Két ikonikus SUV-modelljét is nyugdíjba küldi a Volkswagen

0

A Volkswagen komoly modellátszervezést hajt végre, amelynek részeként két ikonikus SUV-modellt is nyugdíjaz. A Touareg és az elektromos ID.5 a következő években kikerül a kínálatból, a márka pedig új, megfizethetőbb elektromos modellekre helyezi a hangsúlyt.

A Touareg 24 év után távozik

Touareg több mint 24 éve van jelen a Volkswagen modellpalettáján. Az első generáció 2002-ben mutatkozott be, a Porsche Cayenne-nel közösen fejlesztett alapokra építve, azonos hajtáslánc-megoldásokkal és hasonló formavilággal. A vállalat belső forrásai az Autocar számára megerősítették, hogy a Touareg gyártása 2026-ban befejeződik. Ezt követően a Tayron lesz a Volkswagen legnagyobb SUV-ja.

Az ID.5 is búcsúzik a kínálatból

A megszorítás nem ér véget a belső égésű csúcskategóriás SUV-nál. Az elektromos ID.5, amely az ID.4 sportosabb, kupésított változata, szintén kikerül a kínálatból 2027-től. Az ID.5 2021-ben debütált, de nem hozta a várt értékesítési eredményeket. A jóval népszerűbb ID.4 mellett nem tudott kellő piaci részesedést szerezni, így a Volkswagen a modell kivezetése mellett döntött.

A Volkswagen stratégiája: olcsóbb és tömegesen eladható elektromos autók

A döntés mögött egy stratégiai irányváltás áll: a Volkswagen a megfizethetőbb, nagyobb darabszámban értékesíthető elektromos járművekre kíván koncentrálni.

Ennek jegyében:

  • 2026-ban érkezik az ID.2, amely ID.Polo néven is piacra kerülhet.
  • Ennek SUV-változata 2026 után várható.
  • 2027-ben indulhat az ID.1 sorozatgyártása.

Lehetséges új modell: a „mini Buzz” elektromos egyterű

A cégvezetésnél felmerült a „mini Buzz” elektromos egyterű koncepciója is, amely a Touran helyét vehetné át. Bár a Škoda is vizsgál hasonló megoldást, a Volkswagen vezérigazgatójához közel álló források szerint ez egyelőre nem élvez prioritást, mivel a piac jelenleg leginkább a crossoverek és SUV-k iránt érdeklődik.

Ezért a Volkswagen az ID-sorozat drasztikus átalakítására készül, hogy jobban illeszkedjen a keresleti trendekhez.

Piaci helyzet és kihívások

Bár 2025 első félévében Németországban a tíz legkelendőbb elektromos autóból nyolc Volkswagen volt, a márka globálisan nehezebben tartja a lépést a versenytársakkal. Továbbá a Volkswagen abban bízik, hogy az új, belépőszintű elektromos modellek segítenek visszaszerezni a lendületet. Az elkövetkező hónapokban derül ki, hogy ez a stratégia valóban eredményes lesz-e.

Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!

Kovács Kata
Szeretem az elektromos autókat és a modern technológiát!