Mindössze két héttel a Goodwood Festival of Speed rendezvényen bemutatott Super EV Concept után a Honda hivatalosan is leleplezte az új N-ONE e: modellt, amely augusztus 1-jétől előrendelhető Japánban. A kis méretű, teljesen elektromos városi jármű a márka második elektromos kei autója az N-VAN e: után, és technikailag is rokon a haszonjármű-alapú elődjével.
270 kilométeres hatótáv, modern technológia
Bár a részletes műszaki specifikációk egyelőre nem ismertek, a Honda közlése szerint a WLTC-szabvány szerinti hatótáv meghaladja a 270 kilométert, ami 25 kilométerrel hosszabb, mint az N-VAN e: modellé. Összehasonlításképpen: az N-VAN e: 39 vagy 47 kW teljesítményű motorral, 162 Nm nyomatékkal és 29,6 kWh-s akkumulátorral érhető el – így várhatóan az N-ONE e: is ehhez hasonló konfigurációval érkezik.
A modell két töltőcsatlakozóval rendelkezik, amelyeket az autó elején helyeztek el, hogy elölről is kényelmes legyen a töltés. A jobb oldali port normál töltésre, a bal oldali pedig gyorstöltésre alkalmas. A modell emellett V2H (vehicle-to-home) funkcióval is fel van szerelve, ami lehetővé teszi, hogy vészhelyzeti áramforrásként működjön, például áramszünet esetén.

Játékos külső, prémiumabb belső
A külső dizájn egyértelműen a benzines N-ONE stílusát követi, ugyanakkor az elektromos verzió frissebb, játékosabb karaktert kapott. A kagylószerű motorháztető, a lapított körfényszórók, a függőleges frontrész és a 14 colos hatszögletű könnyűfém felnik egyedi megjelenést biztosítanak. A letisztult LED-es hátsó lámpák tovább fokozzák az esztétikus, városi dizájnt.
A belső tér szintén jelentős frissítéseken ment keresztül: új kéttónusú, kétküllős kormánykerék, modern digitális műszeregység, valamint letisztult középkonzol nyomógombos váltóval várja a vásárlókat. A felszereltségi szintek G és L névre hallgatnak, az utóbbihoz 9 colos érintőképernyő és beépített navigáció is jár.
Állami támogatással és japán piacra lépéssel indul a forgalmazás
A Honda tervei szerint az N-ONE e: 2024 őszén kerül a japán márkakereskedésekbe, és jogosult lesz a 574 000 jenes állami támogatásra is, ami nagyjából 3300 eurónak felel meg. Bár a Super EV Concept korábban az Egyesült Királyságban is bemutatkozott, a gyártó egyelőre nem erősítette meg, hogy a sorozatgyártott modell más piacokra is eljut-e.
Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!