A kínai Leapmotor hivatalosan is bemutatta B01 nevű elektromos szedánját, amely az ár és hatótáv kombinációjával komoly versenytárssá lépett elő a középkategóriás EV-szegmensben. Az újdonság már 89 800 jüanos indulóárral (kb. 10 700 euró) elérhető, és akár 650 kilométeres hatótávval is választható. Ezzel a Leapmotor „B” szériájának második modellje a korábbi B10 SUV után, újabb alternatívát kínál az elektromos meghajtás iránt érdeklődőknek.
Árcsökkentés a bevezetés előtt – olcsóbb, mint várták
A bevezető ár 15,12%-kal alacsonyabb, mint amit még június végén, az előrendelési időszakban közölt a gyártó. Akkor a legalacsonyabb ár 105 800 jüan volt (kb. 12 600 euró), de a végleges piaci rajtra tovább csökkentették az árat 89 800 jüanra – ami közel 2 000 eurós árcsökkenést jelent. Fontos különbség azonban, hogy ez a belépőszintű változat csak 430 kilométeres CLTC-hatótávval rendelkezik, míg az előrendeléskor csak 550 és 650 km-es kivitelek szerepeltek a kínálatban.

Hat kivitel, különböző akkuk és hatótávok
A Leapmotor B01 összesen hatféle változatban érhető el, 89 800 és 119 800 jüan közötti áron. A „430 Comfort Edition” névre keresztelt alapmodell 43,9 kWh-s LFP-akkumulátort, 100 kW-os hátsó villanymotort, 150 km/h végsebességet és 0–100 km/h gyorsulást 9,4 másodperc alatt kínál.
A három középső kivitel 550 kilométeres hatótávval rendelkezik, amelyekben 56,2 kWh-s akkumulátor dolgozik. A két csúcsmodell 650 kilométeres CLTC-hatótávot tud, hála a 67,1 kWh kapacitású akkumulátornak. Minden modellnél lítium-vasfoszfát (LFP) kémiájú Blade típusú akkumulátorokat alkalmaznak, a gyorstöltés támogatott: 30%-ról 80%-ra 18 perc alatt feltölthető az akku.
Méretek és teljesítmény: tágas és dinamikus
A B01 karosszériája 4,77 méter hosszú, 1,88 méter széles, 1,49 méter magas, tengelytávja pedig 2,74 méter – ezek a méretek kicsit meghaladják a Tesla Model 3 méreteit. Az autó hátsókerék-meghajtású, és háromféle teljesítményszinttel érhető el: 100 kW, 132 kW és 160 kW. Ezekhez a verziókhoz 175 Nm vagy 240 Nm nyomaték tartozik, és a gyorsulás 6,4 és 9,4 másodperc között alakul, a kivitel függvényében.

Fejlett vezetéstámogatás LiDAR-ral
Két kivitelhez LiDAR-szenzor is tartozik, amelyek lehetővé teszik a fejlett vezetéstámogató rendszerek használatát. Ilyen például az autópályás vezetési asszisztens, a városi közlekedési asszisztens, vagy a parkolóhely-memóriás automata parkolás – ami szintén erősíti a B01 pozícióját a technológia-orientált vásárlók körében.
A Leapmotor európai tervei: B01 is jöhet?
Egyelőre nincs hivatalos információ arról, hogy a B01 elérhető lesz-e Európában, de a lehetőség egyre valószínűbb, tekintettel arra, hogy a Stellantis 2023-ban 20%-os részesedést szerzett a Leapmotorban, és egy közös vállalatot is létrehoztak a nemzetközi – elsősorban európai – terjeszkedés céljából.
Jelenleg a Leapmotor T03 kisautó és a C10 SUV kapható az EU-piacokon, a következő lépésként pedig a B10 kompakt SUV bevezetését tervezik. A B01 ezzel együtt logikus bővítése lenne a palettának, különösen, ha az árát sikerül versenyképesen tartani az európai vámterhek és szállítási költségek mellett is.
Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!