A BYD leleplezte a második generációs Sealion 06 modellt, amely a középkategóriás SUV-piacra érkezik frissített dizájnnal és fejlett hajtáslánc-technológiával. Az új modell, amely tisztán elektromos (BEV) és plug-in hibrid (PHEV) változatban is elérhető lesz, a kínai piacra szánt alapverzió esetében körülbelül 16 600 eurós indulóárral nyit.
Modern padlólemez és Ocean-család dizájn
A Sealion 06 a BYD legújabb e-platform 3.0 evo architektúrájára épül, amely modernebb, hatékonyabb és rugalmasabb az előző generációhoz képest. A modell a gyártó Ocean sorozatába tartozik, és elsőként az Auto Shanghai kiállításon mutatkozott be. A mostani generáció váltja az eredetileg 2020-ban bemutatott, korábban belső égésű motorral is elérhető modellt. Európában a BYD Seal U néven forgalmazza a jelenlegi elektromos változatot, ám várhatóan azt is felváltja majd a Sealion 06 európai verziója.

Kifinomultabb dizájn, megnövelt méretek
A második generációs Sealion 06 megjelenése elegánsabb és letisztultabb, mint elődjéé. Az osztott fényszórók, a légfüggönyös lökhárító, valamint a teljes szélességű LED-fénycsík adja a jármű karakterét. A méretek is változtak: 4,81 méteres hosszával 3 centiméterrel nagyobb lett, míg a szélesség 1,92, a magasság pedig 1,67 méter. A tömeg hajtáslánctól függően 1,9–2,2 tonna között változik.
Tágas belső tér és praktikus csomagtér
Az utastér kifejezetten tágas: a csomagtér 757 literes alapesetben, de a hátsó ülések lehajtásával akár 1630 literesre bővíthető. Emellett az autó elején található frunk is kínál 142 literes extra tárolóhelyet. A komfortot panorámatető, valamint fűthető és szellőztethető ülések növelik.
Háromféle elektromos hajtáslánc-változat
A tisztán elektromos Sealion 06 háromféle hajtáslánccal érhető el. Az alapverzió hátsókerék-meghajtású, 170 kW-os villanymotorral, míg a középső változat 180 kW-os teljesítményű. A legerősebb kivitel összkerékhajtású, és két villanymotorral összesen 310 kW teljesítményt nyújt. Ez a verzió 169 800 jüanba, vagyis körülbelül 20 200 euróba kerül.
A modell BYD Blade akkumulátorokat használ, amelyek lítium-vasfoszfát (LFP) kémiájúak. A kétféle akkumulátorváltozat – 65,3 és 78,7 kWh – a CLTC szabvány szerint 520–605 kilométeres hatótávot tesz lehetővé. Az összkerékhajtású változat nagyjából 550 km-t tud megtenni egy feltöltéssel.
A PHEV-változat kiemelkedő elektromos hatótávot kínál
A plug-in hibrid kivitelek is meglepően nagy, 26,6 kWh kapacitású akkumulátort kapnak. Ez lehetővé teszi, hogy tisztán elektromos üzemben akár 170 kilométeres hatótávot is elérjenek – ami különösen magas érték a PHEV-kategóriában. Kombinált üzemmódban pedig a gyártó szerint 1670 kilométeres hatótáv is elérhető.
Európai gyártással kerülhet ki a vámhatás alól
Bár a kínai piaci ár alapján a Sealion 06 kifejezetten versenyképes, Európában várhatóan magasabb áron jelenik majd meg – elsősorban az EU által kivetett vámok miatt. A BYD azonban ezt a hátrányt kiküszöbölheti, hiszen az európai változat gyártása Magyarországon történhet, az épülő szegedi gyárban. Ez jelentősen csökkentheti a költségeket, és növelheti a modell versenyképességét az európai piacon.
Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!