A Li Auto elindította első teljesen elektromos SUV-modelljének, az i8-nak az előértékesítését Kínában. A hatüléses crossover modell akár 720 kilométeres hatótávolságot is kínál, miközben összkerékhajtású hajtáslánca 400 kW rendszerteljesítményt biztosít. Az első kiszállításokat 2025 augusztusára ütemezték, a hivatalos piaci bevezetés pedig július 29-én történik, amelyet követően a modell tesztvezetése is elérhető lesz a szalonokban.
Árképzés és előrendelési feltételek
A Li i8 előrendelési ára 350–400 ezer jüan között mozog, ami körülbelül 41 670–47 600 eurónak felel meg. A foglaláshoz 5000 jüanos (kb. 600 eurós) visszatéríthető előleg szükséges. Az i8 ezzel a prémium elektromos SUV-k mezőnyében versenyez, különösen a Tesla Model X közeli méretei és képességei révén, de annál kedvezőbb árfekvésben.

Méretek, aerodinamika és hajtáslánc
Az i8 méretei alapján is a felsőkategóriás SUV-k közé sorolható: hossza 5 méter, szélessége közel 2 méter, magassága 1,7 méter, tengelytávja pedig 3,05 méter. Ez azt jelenti, hogy 4,8 centiméterrel hosszabb, mint a Tesla Model X, és légellenállási együtthatója (0,218 Cd) is kedvezőbb, mint a Model Y 0,220-as értéke.
A hajtásláncot két villanymotor alkotja: az első tengelyen 150 kW-os, a hátsón pedig 250 kW-os egység dolgozik, így az összteljesítmény eléri a 400 kW-ot, amellyel a végsebesség 180 km/h.
Akkumulátorcsomagok és gyorstöltés: akár 500 km 10 perc alatt
Az i8 kétféle akkumulátorcsomaggal választható: egy 90,1 kWh-s alapváltozattal, illetve egy 97,8 kWh-s prémium csomaggal, amely támogatja az 5C gyorstöltési technológiát. Ez lehetővé teszi, hogy a jármű 10 perc alatt akár 500 kilométeres hatótávot is felvehessen – ezzel az i8 az egyik leggyorsabban tölthető elektromos SUV lesz a piacon. Az energiafogyasztás 14,6–14,8 kWh/100 km között mozog, ami kifejezetten hatékonynak számít ebben a méretkategóriában.
Luxus kényelmi extrák és tágas utastér: hat személyre optimalizálva
Az utastér hatüléses elrendezése prémium szintű komfortot kínál. A fehér kormánykerék, a hangulatvilágítás, valamint a 3 cm vastag szivacsrétegű ülések hozzájárulnak az utazási élményhez. Az első és második sori ülések fejtámláiban puha párnák, míg a második sor jobb oldali ülése 145 fokos dőlésszögig elektromosan dönthető, kiegészítve egy 78 fokban emelhető lábtartóval.



A harmadik sor lábtere 87,5 cm, ami még a nagyobb, de hatótávnövelővel szerelt Li Auto L9 modell 79,9 cm-es értékét is meghaladja. Emellett az i8 olyan extrákat is kínál, mint a hűthető, vezeték nélküli töltőpadok, a vezető előtti hangszóró, vagy a 99,9%-os UV-védelmet biztosító panoráma napfénytető. A kéttartályos légrugós felfüggesztés alapfelszereltség, amely az utazási komfortot tovább fokozza.
Késlekedés és újratervezés: miért most érkezik az i8?
A Li i8 hivatalos bemutatójára 2025 februárjában került sor, ami később volt, mint ahogy azt a gyártó eredetileg tervezte. A cég második elektromos modelljét még 2024 végéig piacra akarta dobni, de a Li Mega várakozáson aluli piaci teljesítménye miatt újratervezésre kényszerült. Emellett a vállalat saját nagy teljesítményű töltőhálózatának kiépítése is időigényes volt, és a szalonokban sem állt rendelkezésre elegendő parkolóhely az új modellek számára. Mindezek következtében a Li i8 piacra lépése eltolódott, ám most már minden feltétel adott a sikeres bevezetéshez.
Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!