A BYD változatlanul elkötelezett Magyarország és Európa mellett

0

BYD Hungary hivatalos közleményben erősítette meg, hogy a kínai autógyártó változatlanul elkötelezett Magyarország és az európai terjeszkedés mellett, a szegedi üzem kivitelezése pedig az eredeti ütemterv szerint zajlik. A gyártás megkezdését 2025 végére tervezik, így a BYD rövidesen európai piacra szánt autókat is az EU területén fog előállítani.

A tájékoztatás szerint a szegedi gyár éves maximális kapacitása 300 ezer darab autó lesz. A gyártási folyamat elindításához jelenleg mintegy 150 magyar és európai beszállító akkreditációján dolgoznak, amivel a BYD célja a regionális ellátási lánc és a helyi beszállítói kapcsolatok megerősítése.

A magyar kormány szerint a projekt biztos lábakon áll

A sajtóban megjelent találgatásokra válaszul Joó István, a HIPA vezérigazgatója és kormánybiztos hangsúlyozta: a BYD nem módosított az eredeti beruházási elképzelésein, és továbbra is teljes mértékben elkötelezett a szegedi gyár megvalósítása mellett. A projekt célja a termelés fokozatos felfuttatása, ami továbbra is terv szerint halad.

Joó István emlékeztetett arra is, hogy a BYD 2023 decemberében hozta meg döntését, miután 224 tárgyalási fordulót követően Magyarországot választotta első európai autógyárának helyszínéül. A mintegy 300 hektáros ipari területen 2024-ben indult el az építkezés, amely több ezer magas hozzáadott értékű munkahelyet hoz létre a térségben, és komoly lehetőségeket kínál a magyar és európai beszállítók számára is.

A budapesti központ és kutatás-fejlesztési beruházások is erősítik az elkötelezettséget

A vállalat európai jelenlétét erősíti, hogy európai üzleti központját Hollandiából Budapestre helyezi át. Ez a lépés legalább 2000 magasan képzett szakember számára biztosít hosszú távú karrierlehetőséget a magyar fővárosban, köztük marketingesek, HR-szakemberek és adatelemzők számára.

Ezzel párhuzamosan két jelentős kutatás-fejlesztési projekt is elindult, összesen 250 millió euró értékben, amelyekben magyar egyetemek is közreműködnek. A 2025 májusában bejelentett fejlesztések közül az egyik, 105,1 millió eurós projekt célja egy olyan korszerű vezetéstechnológiai rendszer megalkotása, amely mesterséges intelligencia segítségével képes valós idejű forgalmi és vezetési adatok alapján tanulni és alkalmazkodni a közlekedési helyzetekhez.

A másik projekt, 141 millió eurós keretösszeggel, a BYD saját fejlesztésű elektromos hajtásláncának továbbfejlesztését szolgálja, különösen a teljesítmény és az energiahatékonyság javítása érdekében.

A komáromi üzem is bővül: új modellek és munkahelyek jönnek létre

A HIPA közleménye kiemelte, hogy a BYD további kapacitásbővítést is bejelentett: a 2017 óta működő komáromi gyárban a jövőben nemcsak elektromos buszokat, hanem elektromos teherautókat is gyártanak majd. Ez a lépés nemcsak a termékpaletta kiszélesítését és új technológiák alkalmazását jelenti, hanem 620 új munkahely létrejöttét is eredményezi a városban.

A BYD elektromos mobilitási vezető szerepét továbbra is megerősíti

A 2003-ban alapított BYD Auto a BYD vállalatcsoport autóipari részlege, és az első olyan autógyártó, amely teljes mértékben leállította a belső égésű motoros járművek gyártását. A vállalat azóta kizárólag elektromos és tölthető hibrid járművekre koncentrál, és immár kilenc egymást követő évben vezette a Kínában eladott új energiás járművek (NEV) piacát.

A fenti fejlesztések is alátámasztják, hogy a BYD stratégiai szerepet szán Magyarországnak az európai terjeszkedésben, és továbbra is hosszú távra tervez a térségben.

Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!

Kovács Kata
Szeretem az elektromos autókat és a modern technológiát!