A Mercedes-Benz hivatalosan is bemutatta a CLA modell elektromos kombi kivitelét, amely a Shooting Brake nevet kapta. A modell a szedán változattal megegyező hajtásláncokat kap, de a forgalmazása csak később kezdődik meg. A gyártó tájékoztatása szerint az első példányokat 2026 márciusában szállítják le a megrendelőknek. Bár az árakat egyelőre nem közölték, a CLA szedánhoz képest magasabb indulóár várható. Összehasonlításképp: a CLA 250+ magyar alapára jelenleg 21 504 000 Ft, míg az összkerékhajtású CLA 350 4MATIC változatért 24 375 000 forintot kell fizetni.

Ismerős technika – apró különbségekkel
A CLA Shooting Brake műszaki alapjai gyakorlatilag megegyeznek a szedán változatéval. A modell a Mercedes saját fejlesztésű, második generációs elektromos hajtásláncát használja, amely egy 200 kW teljesítményű állandó gerjesztésű szinkronmotort tartalmaz kétfokozatú váltóval. Az összkerékhajtású CLA 350 4MATIC esetében ehhez még egy első tengelyre szerelt aszinkronmotor is társul, így a rendszerteljesítmény 260 kW-ra emelkedik. A forgatónyomaték a 250+ változatnál 335 Nm, míg a 350 4MATIC esetén 515 Nm. A 0–100 km/h gyorsulás 6,8, illetve 5,0 másodperc, ami egy tizedmásodperccel lassabb a szedánnál, a végsebesség viszont mindkét esetben 210 km/h.
A modell azonos 800 voltos MMA padlólemezre épül, így a 85 kWh kapacitású NMC akkumulátor is azonos a szedánéval. Az olcsóbb, 58 kWh-s LFP akkumulátor is bejelentésre került, de ez egyelőre nem elérhető sem a szedánhoz, sem a Shooting Brake-hez. A CLA 250+ Shooting Brake WLTP szerinti hatótávolsága akár 761 kilométer is lehet, ami 31 kilométerrel rövidebb, mint a szedán változaté. Az összkerékhajtású kombi maximum 730 kilométeres hatótávot kínál, 41 kilométerrel kevesebbet, mint a szedán. Töltési teljesítmény szempontjából 22 kW AC és 320 kW DC értékek érhetők el, a 10–80%-os gyorstöltés 22 percet vesz igénybe.

Tágasabb, praktikusabb – de elegáns maradt
A Shooting Brake legfőbb előnye a nagyobb csomagtér és a megnövelt praktikum. A hátsó csomagtér 455–1290 liter közötti kapacitással rendelkezik, az első csomagtartóban (frunk) további 101 liter érhető el. A tetősínek 75 kg teherbírással bírnak. A CLA 250+ akár 1500 kg-os utánfutót is vontathat, ami 100 kilogrammal több, mint a korábbi belső égésű modellé. A 350 4MATIC verzió 1800 kg-os maximális vontatási kapacitással bír.

A gyártó szerint a modell ideális választás lehet családi nyaralásokhoz, nagybevásárlásokhoz, vagy akár hétvégi kiruccanásokhoz is, mivel praktikuma mellett megőrzi a CLA elegáns és sportos stílusát. A formavilág a B-oszlopig szinte teljesen megegyezik a szedánnal, utána azonban laposan hátrafelé lejtő tetővonalban folytatódik, ami Shooting Brake védjegy. A panorámatető a szélvédőtől a hátsó ablakig nyúlik, ezzel is fokozva a vizuális egységet és a prémium hatást. A hátsó leszakadó él belül fekete, kívül pedig a karosszéria színére fényezett, így olyan hatást kelt, mintha az üvegtető egészen a hátsó szélvédőig érne.

Hosszabb tengelytáv, nagyobb utastér, jobb beszállás
A megnövelt tengelytáv (2,79 méter – 6,1 centiméterrel hosszabb, mint az előd) révén az új CLA Shooting Brake tágasabb belső teret kínál. Az autó teljes hossza 4,72 méter, magassága 1,47 méter, ami 3,5, illetve 2,7 centiméteres növekedést jelent. A nagyobb ajtónyílások könnyebb beszállást biztosítanak, míg a láb- és fejtér is bővült az előző generációhoz képest. A részletes méretek megtalálhatók a gyártó sajtóközleményében.
Új kormány, klasszikusabb kezelhetőség
A Shooting Brake belső tere azonos a szedánnal, egy fontos kivétellel: új multifunkciós kormánykerékkel szerelték fel a modellt. Ez már újra fizikai, jól kitapintható gombokat kapott, az érintésérzékeny felületek helyett. Az ügyféligényeknek megfelelően visszatértek a billenőkapcsolós TEMPOMAT és DISTRONIC funkciók, valamint a forgatható hangerőszabályzó is. Emellett egyes funkciókat eltávolítottak a vezérlőfelületről a jobb kezelhetőség érdekében.

DC-DC átalakító még nem elérhető, de érkezik
Bár a hivatalos bemutató nem tér ki az akkufeszültség részleteire, tudható, hogy a CLA elektromos szedán kizárólag 800 voltos rendszerű. Ez jelenleg nem kompatibilis a 400 voltos DC töltőkkel, mivel nem tartalmaz DC-DC átalakítót. A Mercedes a kritikák hatására már bejelentette, hogy a jövőbeni modellévekben elérhetővé teszi az átalakítót, így feltételezhető, hogy a Shooting Brake is megkapja ezt a lehetőséget.
Mi jön még? AMG vagy olcsóbb LFP változat?
A Mercedes 2026 elejére ígéri a CLA elektromos sorozat további tagjainak bemutatását. Egyelőre nem tudni, hogy egy erősebb AMG kivitel vagy egy olcsóbb LFP-akkus alapmodell érkezik-e előbb. A Shooting Brake ezzel együtt egyértelműen a márka legpraktikusabb elektromos CLA modellje lett.
Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!