Történelmi döntést hozott a Volkswagen: bezárta első kínai gyárát

0

A Volkswagen és kínai partnere, a SAIC közösen úgy döntöttek, hogy végleg bezárják Nankingban működő autógyárukat. Az üzemben teljesen leállt a gyártás, ahol korábban főként belső égésű motoros modellek, például a Volkswagen Passat és a Škoda Superb készültek. A termelést egy másik, közeli helyszínre költöztetik, a gyártás Nankingban megszűnik.

Pletykából hivatalos bejelentés: megerősítette a Volkswagen

A nankingi üzem bezárásáról már tavaly is keringtek hírek az iparágban, de a német Handelsblatt napilap számolt be először a döntésről, amit mostanra a Volkswagen hivatalosan is megerősített az Automobilwoche német szaklapnak. A bejelentés történelmi jelentőségű, hiszen a vállalat korábban még soha nem zárt be gyárat Kínában.

Bár a Volkswagen korábban kivonult a politikailag érzékeny Hszincsiang régióból is, ott nem bezárás, hanem telephely-eladás történt. Emellett az SAIC-Volkswagen antingi gyárában is megszűnt bizonyos termelés, de az a helyszín továbbra is kutatás-fejlesztési központként működik.

A nankingi üzem alacsony kihasználtsága és korlátozott átalakíthatósága pecsételte meg a sorsát

A nankingi gyár 2008-ban nyitotta meg kapuit, és eredetileg évente 360 000 autó gyártására tervezték. Az utóbbi években azonban a gyártási volumen jelentősen visszaesett, a kapacitás töredékén működött. Ráadásul az üzem városhoz közeli elhelyezkedése is komoly logisztikai kihívásokat okozott: a sűrűn lakott környezet korlátozta a fejlesztések lehetőségét, az átalakítások pedig túl költségesek és bonyolultak lettek volna.

Mindezek fényében az elektromos autók gyártására való átállás nem bizonyult gazdaságosnak. A Volkswagen ezért az ingatlant visszaadja a városnak, és más helyszíneken koncentrálja termelését.

A Passat és Superb gyártása Jizsengbe kerülhet – kérdéses a dolgozók jövője

Bár a nankingi üzem gyártási tevékenysége megszűnika Volkswagen továbbra is körülbelül 40 gyárat és alkatrészüzemet működtet Kínában, ezek összkapacitása jóval meghaladja a jelenlegi piaci keresletet. A Passat és Superb modellek gyártását várhatóan a mintegy 70 kilométerre fekvő Jizseng városába költöztetik, de egyelőre nem világos, hogy a nankingi 2500 dolgozó közül hányan kapnak ott munkát.

A jizsengi gyár munkaerő- és kapacitáshelyzetéről sincs hivatalos információ, így kérdés, hogy képes lesz-e zökkenőmentesen átvenni a teljes gyártási volument. Az Automobilwoche úgy véli, hogy a jól képzett Volkswagen-dolgozók iránt komoly kereslet van a kínai autóiparban, így elképzelhető, hogy sokan más, feltörekvő kínai márkáknál találnak majd új állást.

Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!

Kovács Kata
Szeretem az elektromos autókat és a modern technológiát!