Bemutatkozott az elektromos Hyundai Elexio belső tere is 

0

A Hyundai hivatalosan is bemutatta az Elexio belső terét, amely a világ legnagyobb elektromosautó-piacán, Kínában debütál. A modell nemcsak az E-GMP platformra épül, hanem technológiai szempontból is erődemonstrációt jelent: központi eleme egy 27 hüvelykes, ultravékony infotainment kijelző, amely a beltér meghatározó vizuális és funkcionális eleme.

Az Elexio kizárólag a kínai piacra készül

Az Elexióról tavasszal láthattunk először kémfotókat, amikor a Hyundai és a kínai BAIC közös vállalata, a Beijing-Hyundai először megmutatta a jármű külső formáját. Bár kezdetben úgy tűnt, hogy az új modell esetleg az IONIQ 4 lesz, azóta egyértelművé vált, hogy az Elexiót kizárólag Kína számára fejlesztették. A Hyundai szerint ez az első olyan modell, amely dedikált elektromos platformra épülve, a kínai vásárlók igényei szerint készült. A formai jegyek egy része ismerős lehet az IONIQ sorozatból, de a technológiai tartalom, a belső térkialakítás és a szolgáltatások is kifejezetten lokalizáltak.

Letisztult dizájn és futurisztikus technológia belül

A Beijing-Hyundai most először mutatta meg az Elexio belterét, amely minimalista, ugyanakkor erősen technológia-orientált dizájnt követ. A középen elhelyezett 27 hüvelykes kijelző egyszerre szolgál infotainment és utasoldali képernyőként, míg a vezető előtt egy külön kisebb digitális kijelző is helyet kapott.

A kabin kialakításánál a praktikum és a modernitás ötvözése volt a cél: összesen 29 tárolórekesz került a beltérbe, és kettős vezeték nélküli telefontöltő is beépítésre került. A belső tér kéttónusú színvilága tovább erősíti a prémium érzetet. Az autó helyspecifikus fejlesztésekkel is büszkélkedhet, például a kínai vezetők igényei szerint hangolt intelligens vezetéstámogató rendszerekkel.

Hatótáv és töltés: akár 700 km és 27 perces gyorstöltés

Az Elexio a Hyundai és a Kia által már ismert E-GMP platformra épül, amely kiváló műszaki alapokat biztosít. A kínai CLTC szabvány szerint a hatótáv akár 700 kilométer is lehet, míg az akkumulátor 30%-ról 80%-ra mindössze 27 perc alatt feltölthető, ami kiváló töltési idő a kategóriában.

Kétféle hajtás: első- vagy összkerékhajtás

A modell elérhető lesz elsőkerék- és összkerékhajtású kivitelben is. Az elsőkerék-meghajtású verzióban egy 160 kW-os első villanymotor dolgozik, míg az összkerékhajtású változatban egy további, 73 kW-os hátsó motor is helyet kapott. Így a rendszerösszteljesítmény összesen 233 kW, amely sportos menettulajdonságokat és kiváló vonóerőt garantál.

A Hyundai Kínát kulcspiacként kezeli

A globális bemutatón a Hyundai világossá tette: Kína kulcsfontosságú csatatér az autóiparban, és az Elexio kulcsszerepet játszik a márka helyi visszatérési stratégiájában. A Beijing-Hyundai szerint az új modell „a minőség új szintjét” képviseli, és olyan vevőket céloz, akik innovatív, kényelmes és digitálisan fejlett járművet keresnek. Ezt a stratégiát erősítette korábban a Kia EV5 kínai sikere is.

Piaci bevezetés a harmadik negyedévben várható

A Hyundai közlése szerint az Elexio „áttöri a határokat és hamarosan debütál”. A hivatalos piaci bevezetés 2025 harmadik negyedévében várható, az árakat és további műszaki részleteket a következő hetekben jelenthetik be.

Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!

Kovács Kata
Szeretem az elektromos autókat és a modern technológiát!