Vontatási kapacitásával flexelt az elektromos Porsche Cayenne

0

A Porsche új elektromos SUV-ja, a Cayenne EV új mércét ígér felállítani a kategóriában – és a jelek szerint nem alaptalanul. Bár a hivatalos bemutató még hátravan, a modell máris figyelemre méltó teljesítményt demonstrált: egy több mint 100 éves veterán autót, valamint annak utánfutóját vontatta el összesen közel 3 tonnás súllyal, nyilvános közegben.

A Cayenne EV rekorddal nyitott – még bemutatása előtt

A Porsche Cayenne EV sorozatgyártás előtti prototípusa történelmi eredményt ért el a brit Shelsley Walsh hegyi felfutón, ahol több mint négy másodperccel javította meg a belső égésű SUV-k korábbi rekordját. A jármű azóta is reflektorfényben maradt: Angliában készült reklámfilmjében ismét látványos teljesítményt nyújtott. A promóciós eseményen egy 100 éves klasszikus autót vontatott Herefordból egy közeli műhelybe, miközben a jármű továbbra is álcázott prototípusként jelent meg.

A projektben részt vett Richard Hammond, a híres brit műsorvezető, aki szerint az elektromos Cayenne „játszi könnyedséggel” végezte el a feladatot. Kiemelte, hogy bár jelentős tömeget húztak maguk után, a vezetés közben ebből semmit nem lehetett érezni – ami az elektromos hajtáslánc erejére és az alváz stabilitására utal.

3,5 tonnás vontatási képesség – kompromisszumok nélkül

A Porsche közlése szerint a Cayenne EV úgy készült, hogy az első elektromos SUV-k egyikeként akár 3,5 tonnás vontatási kapacitásra is képes legyen. Ez kiemelkedő adat az elektromos járművek mezőnyében, különösen a luxuskategóriás SUV-k között. A Porsche fejlesztői nem kívántak kompromisszumot kötni az elektromos átállás során, és a céljuk az volt, hogy legalább olyan sokoldalú SUV-t hozzanak létre, mint a belső égésű Cayenne – ha nem jobbat. Ezt megerősítette Michael Schätzle, a Cayenne termékvonal alelnöke is, aki szerint a funkcionalitás minden szempontból megmarad, sőt fejlődik is.

A sorozatgyártott Cayenne EV 2025 végén érkezhet

A Porsche eredetileg 2025-ben szerette volna piacra dobni a Cayenne EV-t, ám a legfrissebb információk szerint a modell csak az év vége felé mutatkozik be, mint 2026-os modellévű változatA nagyközönség elsőként a Goodwood Festival of Speed rendezvényen láthatja majd a típust, amelyet július 10. és 13. között tartanak. A bemutatóra „feltűnően álcázott prototípusként” kerül sor, ami további izgalmakat vetít előre.

A Porsche továbbfejlesztett PPE platformra épít

Bár a végleges technikai specifikációkat és árakat csak a hivatalos premierhez közeledve közlik, annyi már most biztos, hogy a Cayenne EV a PPE (Premium Platform Electric) platformra épül. Ezt az alapot használja a Macan EV és az Audi Q6 e-Tron is. A Macan EV hatótávolsága az amerikai EPA szerint 308 mérföld (közel 500 km), míg a WLTP szabvány alapján akár 613 kilométert is elérhet. A Porsche azonban kiemelte, hogy a Cayenne EV esetében a PPE platformot „alaposan továbbfejlesztik”, így még jobb teljesítmény és hatótáv is várható.

Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!

e-cars.hu
Elektromosan közlekedsz, vagy a váltáson töprengsz? Érdekelnek a legfrissebb hírek az e-autók világából, vagy foglalkoztatnak a legújabb fejlesztések az elektromosság és a fenntarthatóság területén? Akkor jó helyen jársz!