Megkezdődött a Tata elektromos autójának, a Harrier.ev gyártása

0

Alig egy hónappal a hivatalos bemutató után a Tata Motors megkezdte új elektromos SUV-jának, a Harrier.ev-nek a sorozatgyártását. Az érdeklődés óriási: a modellre már több mint tízezer megrendelés érkezett, és az első vásárlók még ebben a hónapban átvehetik autóikat.

Az első példány nemrég gördült le a Tata Pune városában, Maharashtra államban található üzemének gyártósoráról. A jeles alkalmat az is kiemelte, hogy a legelső Harrier.ev az ikonikus Nainital Nocturne árnyalatban készült el – a színválasztás a Himalája egyik népszerű üdülővárosát idézi.

Árazás és felszereltség: nyolc verzió, kedvező árak

A Tata Motors júniusban hivatalosan is bemutatta a Harrier.ev-et, és nem sokkal később közzétette a teljes árlistát is. A modell nyolc különböző felszereltségi szinttel érhető el, amelyek közül az alapverzió ára 2,149 millió rúpia (nagyjából 21 000 euró), míg a legmagasabb felszereltségű változat 2,974 millió rúpiába (kb. 30 000 euró) kerül. A vásárlók számára opcionálisan elérhető egy 7,2 kW-os otthoni váltóáramú töltő is, amely további 49 000 rúpiába (kb. 500 euró) kerül.

Új platform, elektromos hajtáslánc és fejlett technika

A Harrier eredeti verziója még a Jaguar Land Rover D8 platformjára épült, és 2019-ben jelent meg belső égésű motorral. A mostani elektromos változat ennek továbbfejlesztett alapjaira épül, de már teljesen elektromos hajtással. Míg az eredeti Harrier elsőkerék-meghajtású volt, az új Harrier.ev már hátsókerék-meghajtású alapkivitelként, illetve opcionálisan összkerékhajtással (AWD) is elérhető.

Hajtásláncok, motorok és hatótávok: akár 627 kilométer egy töltéssel

A RWD verzióban egy 175 kW teljesítményű állandó mágneses szinkronmotor dolgozik, amely 315 Nm nyomatékot biztosít. Ehhez két különböző LFP (lítium-vas-foszfát) akkumulátor társítható: a kisebb, 65 kWh kapacitású akkumulátor akár 538 kilométeres hatótávot kínál, míg a nagyobb, 75 kWh-s akkumulátorral a hatótáv elérheti a 627 kilométert is.

Az AWD kivitel esetében az első tengelyen egy 116 kW-os indukciós motor dolgozik 164 Nm nyomatékkal, míg a hátsó tengelyen ugyanaz a 175 kW-os szinkronmotor működik, mint a RWD változatban. Ez az összeállítás mindössze 6,3 másodperces gyorsulást tesz lehetővé 0–100 km/h között. A terepképességek is figyelemre méltók: míg az RWD változat 28 százalékos emelkedőt képes leküzdeni, az AWD kivitel akár 47 százalékos emelkedőt is meghódít.

Az összkerékhajtású változatnál a 75 kWh-s akkumulátor az alapfelszereltség része, amely 622 kilométeres hatótávot biztosít – csupán 5 kilométerrel kevesebbet, mint az RWD modell nagyobb akkumulátoros kivitele.

Töltés és garancia: gyors, praktikus és hosszú távra tervezett

A gyártó közlése szerint a 65 kWh-s akkumulátor 100 kW-os egyenáramú gyorstöltővel körülbelül 25 perc alatt tölthető 20-ról 80 százalékra. A nagyobb, 75 kWh-s akkumulátor ehhez 120 kW-os töltőt igényel, de a töltési idő ugyanannyi marad. A Tata Motors a megbízhatóságra is komoly hangsúlyt fektet: mindkét akkumulátorra élettartamra szóló, kilométer-korlátozás nélküli garanciát biztosít az első magántulajdonosok számára.

A Tata Harrier.ev megjelenése nemcsak a márka kínálatában, hanem a globális elektromos SUV-piacon is fontos mérföldkő. A nagy hatótáv, a széles motor- és akkumulátorválaszték, valamint a praktikus töltési lehetőségek és a prémium garancia mind azt jelzik, hogy a Tata komoly szereplőként kíván megjelenni az elektromobilitás világában. A sorozatgyártás beindulása pedig újabb lépést jelent a gyártó nemzetközi terjeszkedésében is.

Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!

Kovács Kata
Szeretem az elektromos autókat és a modern technológiát!