A Kínai Autógyártók Szövetsége (CAAM) legfrissebb adatai szerint májusban mintegy 1,307 millió új energiával hajtott járművet (NEV) értékesítettek Kínában. Mindez éves szinten 37%-os, havi alapon pedig 6,6%-os növekedést jelent. Ezáltal május lett az év legerősebb hónapja az eladásokat tekintve.
Rekordmagas piaci részesedés az elektromos járműveknél
A NEV-ek aránya az összes eladáson belül 48,7%-ra emelkedett májusban, ami történelmi csúcs Kínában. Ez meghaladja az éves átlagot (40,9%) és az előző hónapokat is (március: 42,4%, április: 47,3%). A trend egyértelmű: Kína villamosítása lépésről lépésre valósul meg.
Tisztán elektromos és plug-in hibrid eladások
Májusban 834 ezer BEV, azaz tisztán elektromos jármű talált gazdára, ami 43%-os éves és 1,5%-os havi növekedést jelent. A plug-in hibridekből 473 ezer darabot adtak el, ez 27%-os éves és 17%-os havi bővülés. Az üzemanyagcellás járművek eladása továbbra is minimális a kínai piacon.
Májusban Kínában 2,69 millió autó kelt el, ami 11,2%-os éves és 3,7%-os havi emelkedést mutat. Az NEV-ek 1,095 millió belföldi eladással (éves +28%, havi +7%) és 212 ezer exporttal (éves +120%) rekordot döntöttek.
Exportrobbanás: egyre több elektromos autó jut külföldre
A NEV-export márciusban átlépte a 200 ezres határt, májusban már 212 ezer darabot exportáltak. A BEV-ek kivitele 80%-kal, a PHEV-eké 240%-kal nőtt az előző évhez képest.
BYD: fölényes vezérpozícióban, míg a Tesla visszaesőben
A BYD májusban 376 930 NEV-et adott el (+14% éves, +1% havi). A tisztán elektromos modellek aránya már meghaladta a plug-in hibridekét, utóbbiaknál 6,3%-os csökkenést láthattunk. A BYD exportja is rekordot döntött: 89 047 eladott jármű, éves szinten 137%-os emelkedés.
A Tesla májusban 61 662 BEV-et adott el Kínában, ami 15%-kal kevesebb, mint tavaly ilyenkor, ugyanakkor 5,5%-kal több, mint áprilisban. Az év első négy hónapjában mindössze 300 ezer Tesla talált gazdára, ami 18%-os visszaesés a tavalyi szinthez képest.
Feltörekvő gyártók és még meredekebb növekedés
A Leapmotor 45 067 eladással zárt (+148%), a Li Auto 40 856-tal (+17%), az Xpeng 33 525-tel (+230%), a Great Wall Motor 32 638 darabot adott el (+32%). A Xiaomi átlépte a 28 ezret, a Nio 23 231 darabbal (+13%), a Zeekr 18 908 darabbal (+2%) zárt. A Lynk & Co-val együtt a Zeekr 46 538 NEV-et értékesített.
A friss adatok alapján Kína nemcsak belföldi NEV-piacon tartja vezető szerepét, hanem nemzetközi szinten is egyre jelentősebb exportőrré válik az elektromos autók piacán.
Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!