Komoly tudással és brutális töltéssel jön a BMW iX3 Debrecenből

0

BMW hivatalosan is megosztott néhány újabb részletet az új BMW iX3 elektromos SUV-ról, amelyet 2025 szeptemberében mutatnak be a müncheni IAA Mobilitási Kiállításon. Ez lesz az első modell, amely a teljesen új „Neue Klasse” platformra épül, továbbá radikális technológiai váltást képvisel a márka jövőjében.

A modell jelenleg Dél-FranciaországbanMiramas környékén futja utolsó tesztköreit, és már sorozatgyártás-közeli állapotban van. A debreceni üzemben pedig már elindult az előszériás gyártása a BMW újdonságának.

Akár 400 kW-os töltés – 350 km 10 perc alatt

BMW megerősítette, hogy az iX3 a Neue Klasse 800 voltos architektúrájára épül, és akár 400 kW-os töltést is képes fogadni. A teszteket Alpitronic HYC400 villámtöltőn végezték, és az eredmények szerint 10 perc alatt több mint 350 km hatótáv vételezhető az iX3 e-autóval. A 10–80% közötti töltési idő várhatóan 20 perc alatt marad.

WLTP szerint 800 km, Kínában akár 900 km is elérhető

Az új BMW iX3 xDrive 50 verzió WLTP szerint 800 km, míg Kínában (CLTC) akár 900 km hatótávval is elérhető lesz.  Továbbá a BMW hangsúlyozta, hogy a jármű továbbra is kompatibilis marad 400 voltos DC töltőkkel is – ez egyértelmű célzás a Mercedes új CLA modelljére, amely csak 800 voltos villámtöltést támogat. A BMW így nagyobb töltési rugalmasságot kínál, különösen a vegyes infrastruktúrájú európai töltőpiacon.

Kétirányú töltés, V2G és okos töltőfedél

Az iX3 újdonságai között szerepel a kétirányú töltés lehetősége (V2L, V2H, V2G), amihez a BMW saját DC fali töltője szükséges. A rendszer akár 19,2 kW teljesítményre is képes (piacfüggő), és az autó külső eszközöket is elláthat energiával.

Az új, intelligens töltőfedél pedig a jármű helyzete és iránya alapján automatikusan nyílik, ha felismeri a töltési szándékot – ez egy mesterséges intelligencia által vezérelt részfunkció.

Szuperagy a kormány mögött – jön a „Heart of Joy” rendszer

A BMW az iX3-mal vezeti be a „Heart of Joy” nevű új központi számítógépes rendszert, amely a hajtásláncot, fékrendszert, kormányzást és rekuperációt is tízszer gyorsabban vezérli, mint az előző generáció. A cél: azonnali reakciók, precízebb vezethetőség és kevesebb beavatkozás. A rekuperációs rendszer a fékhasználatok 98%-át képes kiváltani – az egypedálos vezetés így közel teljes értékű alternatíva lesz a BMW iX3-ban.

Automatizált vezetés mesterséges intelligenciával

Az iX3-ban debütál a BMW új vezetéstámogató rendszere, amely a korábbi szabályalapú asszisztensek mellé mesterséges intelligenciát társít. Az úgynevezett „Automatizált Vezetés Szuperagy” akár 20-szor gyorsabban dolgozza fel az adatokat, mint elődje, és összetett forgalmi helyzetekben is biztonságosan támogatja a vezetőt.

Digitális forradalom a Neue Klasse platformon

Továbbá az új platform négy szuperagyra épül, amelyeket felhőalapú rendszer és OTA-frissítések egészítenek ki. A BMW célja, hogy az iX3 technológiáit fokozatosan minden jövőbeli modellbe bevezesse, függetlenül azok hajtástípusától.

Mike Reichelt, a Neue Klasse fejlesztésének vezetője így fogalmazott: „Nagyobb hatótáv, gyorsabb töltés, új kijelzők és négy szuperagy – ezek teszik különlegessé az iX3-at. Alig várjuk, hogy bizonyíthasson az utakon is.”

Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!

e-cars.hu
Elektromosan közlekedsz, vagy a váltáson töprengsz? Érdekelnek a legfrissebb hírek az e-autók világából, vagy foglalkoztatnak a legújabb fejlesztések az elektromosság és a fenntarthatóság területén? Akkor jó helyen jársz!