Két új modellel erősít a BYD prémium almárkája, a Denza

0

BYD prémium almárkája, a Denza bejelentette, hogy 2025 negyedik negyedévében kezdi meg két új modell bevezetését Németországban: a Z9 GT shooting brake és a D9 elektromos kisbusz érkezik elsőként. A németországi és ausztriai piacnyitást Klaus Hartmann koordinálja, aki 2025 márciusa óta tölti be a Denza Europe regionális értékesítési igazgatói pozíciót.

Z9 GT: közel 1000 lóerős elektromos kombi – vagy hibrid

Z9 GT modell kétféle hajtáslánccal lesz elérhető: teljesen elektromos változatban, illetve egy „Super-DM” plug-in hibrid kivitelben. A tisztán elektromos verzió három motorja összesen 710 kW, azaz közel 1000 lóerő teljesítményt nyújt. A 0–100 km/h-s gyorsulás mindössze 3,4 másodperc, az akkumulátor kapacitása 100 kWh, így a CLTC szabvány szerinti hatótáv 630 km. A WLTP szerinti európai adat egyelőre nem ismert.

plug-in hibrid változat egy 200 kW-os benzinmotorral és két 220 kW-os villanymotorral működik. Az elektromos hatótáv 201 km, míg a teljes kombinált hatótáv 1101 kilométer (CLTC szerint). Az akkumulátor kapacitása ebben az esetben 38,5 kWh.

D9: prémium hétüléses kisbusz, akár elektromosan

A második modell a D9 prémium egyterű, amelyet már 2022-ben bemutatott a Denza Kínában. A D9 elektromos és hibrid kivitelben is elérhető, de egyelőre nem világos, hogy mindkét hajtáslánc elérhető lesz-e Németországban. A BYD „osztályelső villamosított kisbuszként” hivatkozik rá. A sorozat 2026 elején egy teljes méretű plug-in hibrid prémium SUV-val bővül.

Erős vezetői háttérrel indul a márka Európában

Klaus Hartmann korábban a Daimlernél dolgozott, majd az Ineos Automotive Europe ügyvezetőjeként a Grenadier prémium terepjáró piaci bevezetéséért felelt. BYD-s szerepében a Denza európai terjeszkedéséért felel. „Klaus Hartmann személyében egy erős, energikus és elszánt vezetőt kaptunk, aki már sikeresen épített fel új márkát Európában…” – mondta Maria Grazia Davino, a BYD Europe régiós ügyvezetője.

Denza: a Daimler–BYD együttműködéstől a kínai prémium márkáig

Denzát 2011-ben alapította közösen a BYD és a Daimler, azzal a céllal, hogy elektromos járműveket vigyenek tömeggyártásba. A projekt mérsékelt sikere után a Daimler fokozatosan csökkentette részesedését, majd 2024 júliusában a Mercedes-Benz eladta utolsó 10%-os tulajdonrészét is. A Denza azóta 100%-ban BYD-tulajdonban áll.

A Mercedes szóvivője megerősítette, hogy a jelenlegi Denza-modellekben már nincs Mercedes-Benz technológia, így a márka önálló kínai prémium brandként folytatja fejlődését.

Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!

e-cars.hu
Elektromosan közlekedsz, vagy a váltáson töprengsz? Érdekelnek a legfrissebb hírek az e-autók világából, vagy foglalkoztatnak a legújabb fejlesztések az elektromosság és a fenntarthatóság területén? Akkor jó helyen jársz!