Rettentően sikeres a Nissan új elektromos szedánja: az alig 17 ezer dolláros (6 millió ft) áron kínált Nissan N7 néhány hét alatt több mint 17 ezer megrendelést kapott Kínában, és ezzel máris rekordot döntött. A japán gyártó szerint a modell nemcsak Kínában, hanem globálisan is komoly lehetőségeket rejt, hiszen az N7 iránti kereslet már most meghaladja az előzetes várakozásokat.
Rekordgyorsasággal fogy Kínában a Nissan N7
A Nissan N7 április 28-i bemutatását követően mindössze 18 napra volt szükség, hogy átszakítsa a tízezres határt: ennyi idő alatt több mint 10 ezer előrendelés érkezett, az első hónap végére pedig 17 215 megrendelést regisztrált a gyártó. A kínai vegyesvállalati partner, a Dongfeng Nissan szerint ezzel az N7 lett a leggyorsabban fogyó elektromos modell a kategóriában.

Kétféle hatótáv, háromféle felszereltség, 17 ezer dolláros ár
A Nissan N7 kétféle akkumulátorral kínálják: az 58 kWh-s változat a kínai CLTC mérés szerint 540 kilométert, a nagyobb, 73 kWh-s verzió pedig akár 635 kilométert is képes megtenni egy töltéssel. Az árak 119 900 jüannál (kb. 17 000 dollárnál) kezdődnek, és három felszereltségi szint – Max, Pro és Air – közül választhatnak a vevők.
A Nissan közlése szerint a vásárlók 70%-a első alkalommal választja a márkát, és döntő többségük 35 év alatti fiatal család.

Méretben is komoly versenytárs – a Tesla Model 3-nál is nagyobb
A Nissan N7 méretében is meglepő: hosszabb, mint a Tesla Model 3, hossza 4930 mm, szélessége 1895 mm, magassága pedig 1487 mm. A belső tér középpontjában egy 15,6 colos központi kijelző áll. Az N7 olyan extrákat is kínál, mint a beépített mini hűtőszekrény vagy az autonóm vezetési funkciókat támogató Momenta technológia.
Ez utóbbi többek között nagysebességű navigációs támogatást, intelligens parkolási asszisztenst és fejlett biztonsági rendszereket kínál.

Világpiaci tervek és nyereség az árháború ellenére
A Nissan vezetése az N7-et stratégiai fordulópontként értékeli. Isao Sekiguchi, a Dongfeng Nissan ügyvezetője szerint az új modell egy új korszak kezdete lehet a márka számára, amely az utóbbi években nehézségekkel küzdött az elektromos autók piacán.
Mindez annak ellenére történik, hogy a BYD agresszív árcsökkentési hulláma épp most éri el csúcspontját, ám a Nissan úgy véli: az N7 a versenytársaknál alacsonyabb áron is képes nyereséget termelni. A japán gyártó hivatalosan is bejelentette, hogy az N7 globális forgalmazása is tervben van, de a konkrét exportpiacokról, árakról és indulási dátumokról egyelőre nem közöltek részleteket.
Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!