Az Európai Unióban 2025 első négy hónapjában továbbra is elmaradt az új autók forgalomba helyezésének volumene a 2024-es év azonos időszakához képest – derül ki az ACEA, az európai autógyártók szakmai szervezetének május végén közzétett jelentéséből. Bár az első negyedév összességében 1,9%-os visszaesést mutatott, áprilisban végre pozitív fordulat történt, hiszen az uniós országokban összesen 925 ezer új személyautót helyeztek forgalomba, ami 1,3%-os növekedést jelent 2024 áprilisához viszonyítva. Ez különösen kedvező, mivel márciusban még enyhe, 0,2%-os csökkenést, februárban 3,4%-os, januárban pedig 2,6%-os visszaesést mértek.
Az elektromos autók előretörése tovább gyorsul
Kiemelkedően teljesítettek az akkumulátoros-elektromos autók (BEV), amelyek részesedése 2025 első négy hónapjában 15,3%-ra emelkedett, szemben az egy évvel korábbi 12,0%-kal. Az eladások száma 26,4%-kal nőtt, ami 558 ezer darabos volument jelent. A négy legnagyobb uniós piac közül háromban kifejezetten dinamikus növekedést regisztráltak: Németországban 42,8%-kal, Belgiumban 31,3%-kal, míg Hollandiában 6,4%-kal nőtt az elektromos autók forgalma. Franciaországban ugyan visszaesést mértek (–4,4%), de áprilisban ott is újra pozitív irányba mozdultak el az adatok.

A hibridek lettek a legnépszerűbb hajtáslánc
Miközben az elektromos autók lendületesen növekednek, a legnagyobb szeletet az autópiaci tortából a hibrid-elektromos technológia hasította ki. A szegmens eladásai 20,8%-kal nőttek, és 1,285 millió darabos értékesítéssel már a 35,3%-os piaci részesedést is elérték. Különösen figyelemre méltó a francia piac 44,9%-os növekedése, de Spanyolország (35,8%), Olaszország (15,0%) és Németország (11,0%) is kétszámjegyű emelkedést mutatott.
A benzines és dízelautók visszaszorulóban vannak
A hagyományos hajtásláncok közül a benzines modellek iránti kereslet jelentősen visszaesett: 1,041 millió darabos értékesítéssel a visszaesés mértéke 20,6%, így a szegmens piaci részesedése 35,6%-ról 28,6%-ra csökkent. Ennél is nagyobb mértékű volt a csökkenés a dízelautók esetében, ahol 26,4%-kal zuhant az értékesítés, és a hajtáslánc részesedése már csak 9,6% az EU piacán.
Következtetés: fordulópont az uniós autópiacon
A 2025 első hónapjainak adatai alapján jól látható, hogy az Európai Unióban átalakulóban van az autóvásárlási szokások szerkezete. Bár az összesített piac stagnál vagy enyhén csökken, az elektromos és hibrid hajtású járművek növekedése megállíthatatlannak tűnik, miközben a benzines és dízel modellek fokozatosan kiszorulnak a vásárlók választási lehetőségei közül. Ez a trend valószínűleg még inkább felgyorsul a következő években, különösen a technológiai fejlődés és a környezetvédelmi szabályozások fényében.
Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!