408 kilométeres hatótávval jön az elektromos Nissan Micra

0

Nissan közel négy év szünet után újraéleszti a Micra modellt, de ezúttal kizárólag elektromos hajtással. A 2025 végére várható új generáció nemcsak a márka kisautós kínálatát frissíti, hanem a vállalat európai elektromos autós offenzívájának első lépcsőfoka is egyben.

A modell a Renault 5 E-Tech Electric műszaki alapjaira épül, azaz az új AmpR Small platformra, amelyet kifejezetten e-autókhoz terveztek. A gyártás a Renault és Nissan közös franciaországi üzemében történik, de a Nissan saját formanyelvet, világítást és kezelőfelületet alkalmaz – egyértelműen megkülönböztetve magát testvérmodelljétől.

Akár 408 km-es hatótáv – két akkumulátoropcióval

Az új Micra kétféle hajtáslánccal lesz elérhető. A 40 kWh-s akkumulátorhoz egy 90 kW teljesítményű motor társul, amellyel a hatótáv 310 km (WLTP). A nagyobb változat 52 kWh-s akkumulátorral és 110 kW-os motorral akár 408 km hatótávot kínál – ez kategóriájában kiemelkedő érték.

Mindkét verzió támogatja a gyors DC-töltést, 80 vagy 100 kW-os kapacitással. Ennek köszönhetően a töltés 15-ről 80%-ra körülbelül 30 perc alatt elvégezhető. 11 kW-os AC fedélzeti töltő is rendelkezésre áll, és beépítésre került a V2L (vehicle-to-load) funkció, amellyel elektromos eszközöket is üzemeltethetünk a jármű akkumulátoráról.

Letisztult dizájn és városbarát arányok

A Nissan tervezőcsapata tudatosan eltávolodott a Renault 5 retro stílusától, és egy letisztult, modern külsőt alakított ki. A formaterv több ponton is visszautal a 2003–2010 közötti Micra K12-es generációra – így például az ovális első fényszórókra és az ívelt karosszériaformákra.

A 3,97 méteres hosszúság ideálissá teszi városi közlekedésre, miközben a 2,54 méteres tengelytáv meglepően tágas belsőt biztosít. A csomagtartó 326 literes, de az ülések lehajtásával akár 1 106 literre bővíthető, ami a kategóriában kivételes érték.

Digitalizált belső tér Google-integrációval

Az új Micra utastere modern, ugyanakkor minimalista kialakítást kapott. A modellváltozattól függően 7 vagy 10,1 colos központi érintőképernyő áll rendelkezésre, valamint egy 10,1 colos digitális műszeregység is megtalálható.

A fedélzeti rendszer a Google-alapú NissanConnect szoftvert használja, amely magában foglalja a Google Maps navigációt, Google Assistant hangvezérlést és a Google Play alkalmazásboltot. A MyNissan applikáción keresztül távolról vezérelhetjük a klímát, tölthetjük az autót, és optimalizálhatjuk az energiahasználatot is.

Csak ötajtós és csak elektromos – a belső égésnek nincs helye

A Micra kizárólag ötajtós kivitelben lesz elérhető, és az elektromosautó-platform miatt sem belső égésű, sem hibrid változatot nem fejleszt a Nissan. A vállalat célja, hogy az árakat úgy alakítsa ki, hogy a dél-európai vásárlók számára is vonzó alternatívát jelentsen – bár konkrét árakat egyelőre nem közöltek.

Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!

e-cars.hu
Elektromosan közlekedsz, vagy a váltáson töprengsz? Érdekelnek a legfrissebb hírek az e-autók világából, vagy foglalkoztatnak a legújabb fejlesztések az elektromosság és a fenntarthatóság területén? Akkor jó helyen jársz!