A Mercedes-AMG soha nem hátrál meg a kihívások elől – és ez most sincs másként. A stuttgarti gyártó egy teljesen új, elektromos szuperlimuzinon dolgozik, amely 1000 lóerős teljesítményével veszi célba a Porsche Taycan Turbo GT-t. A cél világos: mérnöki erőfitogtatással és kompromisszummentes teljesítménnyel meggyőzni az AMG-rajongókat, hogy az elektromos hajtás is lehet izgalmas, sőt lenyűgöző.
EQ-érát lezárják – újratervezett identitás jön
A Mercedes búcsút int az EQ almárkának, amely bár technológiai szempontból fejlett volt, sokak szerint zavaros pozícionálást és megosztó dizájnt hozott. Az új stratégia szerint az elektromos modellek dizájnja közelíteni fog a hagyományos Mercedesek világához, miközben az AMG önálló elektromos platformot kap: ez lesz az AMG.EA.
Az új, egyelőre név nélküli AMG GT nem egy meglévő Mercedes EV alapjaira épül, hanem teljesen önálló fejlesztés, mind dizájn, mind technika tekintetében. A szíve axiális fluxusú elektromotor, amely könnyebb, kisebb és erősebb, mint a legtöbb EV-ben alkalmazott motor. A mélyen integrált akkumulátorcsomag gondoskodik az alacsony súlypontról és a dinamikus menettulajdonságokról.

Számháború indul: az 1000 lóerős villany-AMG a Taycan ellen
A célpont nem más, mint a Porsche Taycan Turbo GT, amely 1000 lóerő feletti teljesítményével és 2,2 másodperces 0–100 gyorsulásával állította újra pályára a prémium EV-k mezőnyét. A Mercedes egyértelmű választ kíván adni erre, méghozzá villámgyorsan.
Bár az új AMG GT még álcázva tesztel, a prototípus formája, döntött szélvédője és lapos sziluettje máris figyelemre méltó. A háromágú csillagmotívumok a fényszórókban és hátsó lámpákban ugyanakkor megosztják a rajongókat – sokan úgy érzik, ez már túl sok a dizájnból, és kevés a technikából.

Már nem csak technika – divat vagy forradalom?
A kritikus hangok szerint a Mercedes egyre inkább a látványra épít, mintsem a hagyományos mérnöki tökéletességre. Egy rajongói megjegyzés frappánsan összefoglalja ezt a dilemmát: „Személy szerint ott veszítették el nálam a fonalat, amikor világítani kezdett az embléma. Innentől ez már inkább divat, mint technika – pedig én egy mérnöki csúcsteljesítményként nőttem fel a Mercedes-szel.”
Az AMG elektromos jövője azonban már nem koncepció – hanem kézzelfogható valóság. És ha a teljesítmény, a hangulat és a stílus is összeáll, az új elektromos AMG lehet az új generáció ikonja – nemcsak válasz a Taycanra, hanem kihívás az egész EV-világ felé.
Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!