2024 áprilisában az új személygépkocsik eladása 10,4%-kal csökkent éves összevetésben – derül ki a brit Autógyártók és Autókereskedők Szövetsége (SMMT) által közölt adatokból. A visszaesés hátterében új adóintézkedések és a késői húsvéti ünnepek időzítése állhat. Azonban az elektromos modellek viszont erősödnek.
120 ezer regisztráció – elsősorban a hagyományos hajtás esett vissza
Az áprilisi adatok szerint összesen 120 331 új autót regisztráltak, ami 13 900 darabbal kevesebb, mint 2023 áprilisában. A legnagyobb csökkenés a dízel és benzinüzemű modelleknél jelentkezett:
- A dízelautók eladása 26,2%-kal esett vissza, 6381 darabra.
- A benzinüzemű modellek 22%-os visszaesést mutattak, 58 733 darabos értékesítéssel.
Az elektromos hajtású modellek ellentétes irányt vettek
A tisztán elektromos (BEV) modellek 8,1%-os növekedést értek el, eladásaik elérték a 24 558 darabot. A plug-in hibrid (PHEV) modellek iránti kereslet még dinamikusabban nőtt, 34,1%-kal emelkedve, 14 073 darabos regisztrációval. A hibrid (HEV) típusok esetében azonban 2,9%-os csökkenést mértek, 16 586 darabra csökkenve.
Átrendeződés a piaci részesedésekben
Áprilisban a különböző hajtástípusok piaci megoszlása így alakult:
- Benzines autók: 48,8%
- Dízelek: 5,3%
- Tisztán elektromos (BEV): 20,4%
- Plug-in hibridek (PHEV): 11,7%
- Hibrid modellek (HEV): 13,8%
Alternatív hajtások előretörése a visszaeső piacon
Bár az összesített újautó-piac csökkent, az alternatív hajtású modellek, különösen a plug-in hibridek és a BEV-ek, egyre nagyobb szerepet kapnak. A piaci részesedések átrendeződése azt jelzi, hogy a vásárlók egyre inkább az elektromos megoldások felé fordulnak, még a kedvezőtlen szezonális és szabályozási környezet ellenére is.
Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!