2025 első negyedévében a Škoda Auto világszintű eladásai 8,2%-kal emelkedtek, elérve a 238 600 darabot. A növekedés különösen figyelemre méltó a jelenlegi bizonytalan piaci környezetben, ahol sok gyártó stagnálással vagy visszaeséssel küzd. Az alternatív hajtású járművek szerepe jelentősen nőtt: 36 900 darab elektromos és hibrid modellt értékesítettek, ami kétszerese az előző év azonos időszakának, és így ezek az autók már a teljes értékesítés 15%-át adják.
Pénzügyi mutatók: árbevétel és profit is nőtt
A Volkswagen-csoporthoz tartozó Škoda pénzügyi eredményei is kedvezően alakultak. A bevétel 10,4%-kal nőtt, és elérte a 7,26 milliárd eurót, míg az adózás előtti nyereség 2,1%-kal, 546 millió euróra emelkedett. Klaus Zellmer vezérigazgató külön is kiemelte: „Eladásaink 8,2%-os bővülése meghaladja az autóipar átlagát, különösen értékes ez a teljesítmény a jelenlegi bizonytalan piaci környezetben.”
Elektromos Elroq SUV: előrendelési siker
A tisztán elektromos Elroq SUV rendkívül ígéretesen indult. Március végéig több mint 45 000 előrendelés érkezett a modellre, túlszárnyalva a vállalat előzetes várakozásait. Ez is hozzájárult ahhoz, hogy a Škoda elektromos kínálata egyre vonzóbbá válik a vásárlók körében.
Erősödő európai jelenlét – nehézségek Kínában
A Škoda főként Európában érte el legjobb eredményeit. A kontinensen 5,2%-os növekedéssel 194 300 darabot értékesítettek, miközben az európai autópiac összességében stagnált vagy enyhén csökkent (-0,3%).
Az Egyesült Királyságban 23%-os növekedést regisztráltak (22 600 darab), Németországban 6,7%-os bővülést (46 700 jármű), míg Csehországban 8,6%-os növekedéssel 22 000 autót adtak el.
Kínában viszont jelentős visszaesés történt: az eladások 20%-kal estek vissza, mindössze 3000 darabra. Ezzel szemben pozitív lépésként Vietnámban új szerelőüzemet nyitottak, amely az Indiában gyártott modellek helyi összeszerelését végzi – ezzel is megerősítve pozíciójukat az ázsiai piacon.
Modellnépszerűség: továbbra is az Octavia az első
A Škoda Octavia maradt a márka legkeresettebb modellje, 49 400 eladott darabbal, habár ez 19%-os visszaesést jelent. A második helyen a Kodiaq SUV áll, 32 300 darabos eladással, ami 32%-os növekedést jelent.
Harmadik a Kamiq, amelyből 30 700 darab kelt el (+7,6%). A tisztán elektromos frissített Enyaq SUV különösen jól szerepelt: 45%-os bővüléssel 20 200 darab talált gazdára, így a hatodik helyre lépett elő a modellranglistán.
Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!