Az Isuzu D-MAX EV külsőre szinte teljesen azonos a megszokott dízelváltozattal, de a motorháztető alatt teljesen új technológia rejtőzik. A két elektromos motorral szerelt modell állandó összkerékhajtással (4×4) működik, köszönhetően az első és hátsó tengelyen elhelyezett e-tengelyeknek.
A rendszer összteljesítménye eléri a 188 lóerőt, míg a nyomaték 325 Nm. Ez lehetővé teszi, hogy a jármű akár 3,5 tonnát vontasson, és több mint 1 tonna terhet szállítson – így megőrzi a dízelverzió kiváló képességeit.
D-MAX EV hatótáv és technikai specifikációk
Az elektromos D-MAX EV egy 66,9 kWh kapacitású lítium-ion akkumulátort használ. WLTP-szabvány szerinti hatótávja 263 km, de városi használatban akár 361 km-t is megtehet. A végsebesség meghaladja a 130 km/órát, míg a hasmagasság 210 mm, a gázlómélység pedig 600 mm – vagyis a terepjáró képességek is megmaradtak.
Gyártási tervek és globális piaci bevezetés
A sorozatgyártás már elindult. Elsőként a bal kormányos változatokat gyártják le, amelyek 2025 harmadik negyedévében kerülnek piacra Európában. A jobb kormányos modellek 2026-tól lesznek elérhetők például az Egyesült Királyságban.


Árakat még nem közöltek hivatalosan, de az indulóár magasabb lesz, mint a dízelváltozaté, amely jelenleg körülbelül 36 500 euró (kb. 41 600 dollár).
Globális ambíciók és versenytársak
Az Isuzu D-MAX EV világszerte több mint 100 országban forgalmazott dízeltestvérének sikerére épít. Az elektromos változat is széles körben elérhető lesz, és komoly kihívókra számíthat, köztük:
- Toyota Hilux
- Ford Ranger
- Geely Radar R6
- BYD Shark
- Ford F-150 Lightning elektromos változata
Az Isuzu célja, hogy környezetbarát alternatívát nyújtson a kemény munkára és kalandra tervezett pickupok világában, miközben nem enged a teljesítményből.
Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!