Továbbra is tarol a Tesla Model Y és a Model 3 Európában

0

Bár az elmúlt hónapokban sokan temették a Tesla jövőjét Európában, a valós adatok egészen más képet festenek. A JATO Dynamics friss adatai alapjánTesla eladásainak visszaesése márciusra jelentősen mérséklődött, miközben a Model 3 és a Model Y továbbra is a kontinens legnépszerűbb elektromos autói maradtak.

Az év első két hónapjában a Tesla valóban jelentős csökkenést szenvedett el Európában. Januárban és februárban a vállalat 47%-os, illetve 44%-os visszaesést könyvelt el éves összevetésben. Sokan ezt a Model Y frissített változatának gyártási szünetjével magyarázták, de többen Elon Musk politikai megnyilvánulásainak is szerepet tulajdonítottak a márka megítélésének romlásában.

Márciusban azonban fordult a helyzet. A JATO Dynamics jelentése szerint a Tesla eladásai ugyan még mindig 30%-kal maradtak el az előző év azonos időszakától, de a csökkenés üteme látványosan mérséklődött. Ez arra utal, hogy a Tesla képes lehet stabilizálni helyzetét az európai elektromos autópiacon, még a kihívások közepette is.

A Model 3 és a Model Y továbbra is dominálja az európai BEV-piacot

Felipe Munoz, a JATO globális elemzője szerint márciusban különösen a Model 3 játszott kulcsszerepet abban, hogy a Tesla eladásai ne zuhanjanak tovább. A Model 3 népszerűsége azt bizonyítja, hogy az európai vásárlók továbbra is értékelik a kompakt, mégis prémium elektromos szedánok nyújtotta ár-érték arányt.

Az értékesítési adatok is ezt támasztják alá: márciusban a Tesla Model Y 15 164 darabos eladással lett a hónap legkeresettebb elektromos autója Európában. A Tesla Model 3 sem maradt el sokkal: 12 500 darabos eredményével szintén az élmezőnyben végzett.

Ezzel a két Tesla-modell jelentős előnyre tett szert a versenytársakkal szemben. A harmadik helyen a Volkswagen ID.4 végzett 7 675 darabos, míg a negyedik helyen a Volkswagen ID.7 7 438 darabos értékesítéssel. Ez a fölény jól mutatja, hogy bár a Tesla cégszinten vesztett piaci részesedéséből, az egyes modellek szintjén továbbra is verhetetlen maradt.

A Tesla sikerének üzenete Európában

Munoz összegzése szerint, annak ellenére, hogy a Tesla több fronton is nehézségekkel küzd – legyen szó PR-válságról vagy az új Model Y átmeneti elérhetetlenségéről –, a márka továbbra is meghatározó szereplője az európai elektromosautó-piacnak. A Model 3 és Model Y sikere azt jelzi, hogy az európai vásárlók olyan elektromos járműveket keresnek, amelyek egyszerre kínálnak megbízhatóságot, modern technológiát és jó ár-érték arányt.

A Tesla európai szereplése tehát nemcsak hogy korántsem ért véget, hanem megerősíti a vállalat hosszú távú stratégiáját a kontinensen. Ahogy az újabb frissítések és kedvezőbb árú modellek megjelennek, könnyen elképzelhető, hogy a Tesla ismét növekedési pályára áll Európában.

Ha pedig most vásárolnál Teslát, akkor válassz a készleten levő modellek közül melyekre jelenleg óriási kedvezmény van. Ezek a készletes modellek ide kattintva érhetőek el. Az ajánlói kódunkkal további 180 000 forinttal olcsóbban veheted meg az új Tesla modelled. Az ajánlói kódért kattints ide!

Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!

e-cars.hu
Elektromosan közlekedsz, vagy a váltáson töprengsz? Érdekelnek a legfrissebb hírek az e-autók világából, vagy foglalkoztatnak a legújabb fejlesztések az elektromosság és a fenntarthatóság területén? Akkor jó helyen jársz!