A Nissan Kínában építi újra elektromos jövőjét

0

Nissan bejelentette, hogy 10 milliárd jüant, azaz körülbelül 1,4 milliárd amerikai dollárt fektet be kínai tevékenységébe 2026 végéig, hangsúlyt fektetve elektromos járművek fejlesztésére és új modellek bevezetésére. A terv része 10 új jármű bevezetése, amelyek nemcsak a kínai piacra készülnek, hanem exportcélokat is szolgálnak majd.

Ez a lépés része a Nissan globális stratégiájának megújításának, amelyet egy nehéz időszak előzött meg: 2024 novemberében jelentős leépítésekkapacitáscsökkentés és egy meghiúsult Honda-fúzió jellemezte a céget. A vállalat élére 2025 márciusában Ivan Espinosa került, aki új lendületet kíván adni a márkának.

Kína: tesztpiac az elektromos járművek fejlesztéséhez

Sanghaji Autószalonon a Nissan kínai részlegének vezetője, Stephen Ma, így nyilatkozott: „Kína olyan gyorsan fejlődik, hogy itt akarunk maradni és versenyezni. Kiváló piac arra, hogy új dolgokat próbáljunk ki.”

A Nissan ezzel világossá tette: a világ legnagyobb EV-piaca nemcsak célpiac, hanem kísérleti terep is lesz a fejlesztésekhez. A vállalat úgy véli, hogy Kínában kell versenyképesnek maradni ahhoz, hogy globálisan is sikeres lehessen az e-mobilitásban.

Nissan N7: új elektromos szedán a kínai vásárlókra szabva

Az egyik új bemutatott modell az Nissan N7, egy tisztán elektromos szedán, amelyet a kínai Dongfenggel közösen fejlesztettek ki. A jármű technikailag a Dongfeng 007 platformra épül, de a karosszéria és belső dizájn a Nissan saját fejlesztése.

Az N7 két változatban készül: Az egyik 58 kWh-s LFP akkumulátorral, amely 510 km-es hatótávot biztosít, míg a másik 73 kWh-s változat akár 635 km-es hatótávot kínál. A modell támogatja a gyorstöltést és rendelkezik félautonóm vezetéstámogatással is.

Az ára rendkívül versenyképes: 160 000 – 180 000 jüan, vagyis kb. 19 180 – 21 500 euró között mozog. Kínában már 2025 áprilisában elindul az értékesítés, ezzel a Nissan közvetlenül célozza meg a kínai középkategóriás EV-piacot.

Frontier Pro PHEV: a Nissan első hibrid pickupja

A másik újdonság a Frontier Pro PHEV, a Nissan első plug-in hibrid pickupja. A jármű egy 1.5 literes benzinmotort kombinál egy váltóra szerelt elektromotorral, és összesen 300 kW teljesítményt nyújt. A csak elektromos hatótáv 135 km, ami kategóriájában kimagaslónak számít. A modell támogatja a V2L technológiát, azaz képes külső eszközöket árammal ellátni. Az autó összkerékhajtással rendelkezik, így városi és terepviszonyokra is alkalmas.

A Frontier Pro elsősorban a kínai piacra készül, de a Nissan tervezi későbbi nemzetközi bevezetését is. Ez a lépés fontos szerepet játszhat a Nissan pickup kínálatának elektrifikálásában is.

A Nissan újra pályára áll Kínában

Nissan 1,4 milliárd dolláros beruházása új korszakot nyit a vállalat életében. A kínai piacot stratégiai jelentőségűnek tekintik, és az új modellek – az N7 elektromos szedán és a Frontier Pro hibrid pickup – a cég elkötelezettségét tükrözik az e-mobilitás mellett.

költséghatékony fejlesztések, a modern technológiai megoldások és a helyi partnerekkel való együttműködés lehetővé teszik, hogy a Nissan ismét felvegye a versenyt az olyan piaci szereplőkkel, mint a BYD, a Tesla vagy a Geely. A cél nem kevesebb, mint hogy Kínában újra vezető szerepet töltsenek be, és onnan kiindulva globálisan is megerősítsék pozíciójukat az elektromos járművek piacán.

Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!

e-cars.hu
Elektromosan közlekedsz, vagy a váltáson töprengsz? Érdekelnek a legfrissebb hírek az e-autók világából, vagy foglalkoztatnak a legújabb fejlesztések az elektromosság és a fenntarthatóság területén? Akkor jó helyen jársz!