Kína szigorít: tilos lesz az „önvezető” kifejezés használata

0

Kína új szabályokat vezetett be az autógyártók reklámkommunikációjára vonatkozóan, amelyek értelmében tilos az „önvezető” és „okos vezetés” kifejezések használata a hirdetésekben. Az intézkedést a Pekingi Ipari és Informatikai Minisztérium jelentette be, és célja a technológiai képességek túlzó marketingje elleni fellépés, valamint a közlekedésbiztonság növelése.

Halálos baleset vezette be a szigorítást

A döntés közvetlen előzménye egy márciusi halálos baleset, amelyben a Xiaomi SU7 elektromos autó alapkivitele volt érintett. A jármű 97 km/órás sebességgel ütközött egy betonoszlopnak, miután közvetlen a sofőr visszavette az irányítást az ADAS-rendszertől. Az eset komoly társadalmi felháborodást váltott ki, rávilágítva arra, hogy a valós technológiai képességek és a marketingállítások gyakran eltérnek egymástól.

Az új szabályozás kiterjed a vezetési funkciókat érintő távoli szoftverfrissítésekre is, amelyekhez mostantól hatósági engedély, előzetes tesztelés és megbízhatósági tanúsítvány szükséges. Ezzel a kínai hatóságok célja az, hogy ne kerülhessenek ki nem megfelelő szoftververziók, amelyek kockázatot jelenthetnek a közlekedésbiztonságra.

A Huawei, BYD és más óriások is érintettek

A szabályozási egyeztetéseken olyan nagyvállalatok is részt vettek, mint a Huawei, amely számos kínai autómárkának – köztük az Audinak is – szállít ADAS-rendszereketA BYD például februárban több mint húsz, tízezer dollár alatti modellt mutatott be, amelyekhez ingyenes ADAS-funkciókat kínált. Hasonló stratégiát alkalmaznak más gyártók is, mint a Leapmotor és a Toyota, olcsó, de magas szintű technológiával felszerelt modellekkel.

A hangsúly a valós technikai tudáson és biztonságon van

A kínai kormány a döntéssel egyrészt a félrevezető kommunikációt szeretné visszaszorítani, másrészt az új technológiák valódi képességeire kívánja ráirányítani a figyelmet. A „önvezető” vagy „okos vezetés” kifejezések hamis biztonságérzetet kelthetnek a vásárlókban, különösen, ha a rendszer valójában csak részleges vezetési támogatást kínál.

Az akkumulátorokra is szigorúbb szabályok vonatkoznak majd

Az új rendelkezések részeként az elektromos járművek akkumulátoraira vonatkozó biztonsági előírásokat is módosítják, különös tekintettel a tűz- és robbanásveszély csökkentésére. Ez további kihívásokat jelenthet az autógyártóknak, ugyanakkor hozzájárulhat a fogyasztói bizalom erősítéséhez is.

A kínai autóipar eddig agresszívan versenyzett a fejlett vezetéstámogató rendszerekkel, mostantól azonban jogi korlátok közé szorul a reklámnyelv. Az új szabályozás jelentős hatással lesz az autómárkák kommunikációjára, fejlesztési stratégiáira és piaci pozíciójára is. A jövőben csak valóban kipróbált és tanúsított technológiák jelenhetnek meg az autóhirdetésekben, ami hozzájárulhat a biztonságosabb közlekedéshez és a transzparens piac kialakításához.

Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!

e-cars.hu
Elektromosan közlekedsz, vagy a váltáson töprengsz? Érdekelnek a legfrissebb hírek az e-autók világából, vagy foglalkoztatnak a legújabb fejlesztések az elektromosság és a fenntarthatóság területén? Akkor jó helyen jársz!