Tíz új elektromos autóval erősít a Toyota a következő három évben

0

A Toyota tíz új elektromos autóval erősít a következő három évben, így próbálja behozni lemaradását a globális elektromosjármű-piacon. A világ legnagyobb autógyártója 2037-ig teljesen új EV-kínálatot alakít ki, mellyel megháromszorozza jelenlegi elektromos modelljeinek számát. A tervek szerint az újdonságok az USA-ban, Európában, Japánban, Kínában és Délkelet-Ázsiában egyaránt elérhetőek lesznek.

A Toyota célja egyértelmű: felzárkózni az olyan száguldó versenytársakhoz, mint a BYD, amely az utóbbi években dominálta az elektromos piaci eladásokat, különösen Ázsiában és a feltörekvő régiókban.

A Toyota elektromos jövőképe 2027-ig

Jelenleg a Toyota mindössze öt elektromos típussal van jelen világszerte, de a Nikkei jelentése szerint 2027-re már 15 különböző EV-t kínál majd. A gyártó ezért növeli kapacitását az USA-ban, Thaiföldön és Argentínában, nemcsak a kereslet kiszolgálása, hanem a kereskedelmi vámok optimalizálása miatt is.

Bár 2024-ben az elektromosautó-eladások 34%-kal növekedtek, az így eladott közel 140 000 jármű még mindig jelentősen elmarad a BYD eredményeitől. A kínai rivális 2025 első három hónapjában több mint 416 000 EV-t értékesített.

Új modellek és helyszínek világszerte

Az USA-ban a bZ4X és a Lexus RZ modellek jelentik a jelenlegi kínálatot. 2026-tól Kentuckyban és Indianában indul a háromüléses elektromos SUV gyártása, valamint működésbe lép az első saját akkumulátorgyár is.

Európába három új elektromos SUV érkezik: az új bZ4X, a C-HR+ és az Urban Cruiser. A C-HR+ gyártása 2024 szeptemberében indul Japánban. A Lexus EV-kínálata is frissül: 2027 augusztusától indul a gyártás Taharában.

A Toyota stratégiai együttműködésre is épít: a Subaruval közösen fejlesztett elektromos SUV Japánban készül, és elérhető lesz Észak-Amerikában, Európában és Ázsiában is.

BYD előretörése sürgeti a válaszlépéseket

BYD globális terjeszkedése komoly nyomás alá helyezi a Toyota stratégiáját. A kínai vállalat 2024-ben több mint 206 000 elektromos és plug-in hibrid járművet adott el külföldön, és 2025-re ennek duplázását tervezi. Új gyárakat nyitott Thaiföldön, Brazíliában, Mexikóban, Törökországban, Indonéziában és Magyarországon is.

Válaszként a Toyota elektromos változatot fejleszt a Hilux pickupból, amelyet Thaiföldön fognak gyártani, hogy méltó ellenfelet állítson a BYD Shark és más elektromos pickupok mellé.

Rekordérdeklődés a Toyota bZ3X iránt Kínában

A Toyota legolcsóbb elektromos modellje, a bZ3Xalig több mint 15 000 dollárért (kb. 5,6 millió forint) került bevezetésre Kínában. Az érdeklődés óriási volt: az első órában több mint 10 000 előrendelés futott be, a Toyota szerverei pedig le is álltak a megnövekedett forgalom miatt.

Ez a siker biztató előjel a Toyota jövőbeli EV-stratégiájára nézve, különösen a megfizethető elektromos modellek szegmensében.

Cél: 800 000 elektromos autó gyártása 2026-ra

A Toyota célja, hogy 2026-ra elérje a 800 000 legyártott elektromos járművet, ami ugyan elmarad a korábban kitűzött 1,5 milliós célértéktől, de így is többszöröse a 2024-ben elért eredménynek. Ez is mutatja, hogy a vállalat komolyan veszi az elektromos mobilitás térnyerését, és hajlandó hosszú távon is befektetni a fenntartható technológiák fejlesztésébe.

Felébredt a Toyota – de vajon nem túl későn?

Toyota tehát végre felébredt, és komoly erőfeszítéseket tesz az elektromos piac visszahódításáért. Az elkövetkező három év döntő fontosságú lesz abban, hogy a világ legnagyobb autógyártója képes lesz-e újra meghatározó szereplővé válni a globálisan átalakuló járműpiacon. A kihívások nagyok, de a terveik most már világosak.

Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!

e-cars.hu
Elektromosan közlekedsz, vagy a váltáson töprengsz? Érdekelnek a legfrissebb hírek az e-autók világából, vagy foglalkoztatnak a legújabb fejlesztések az elektromosság és a fenntarthatóság területén? Akkor jó helyen jársz!