A BYD új elektromos szedánja, a Qin L EV, mindössze egy héttel a bemutatása után több mint 10 000 eladást produkált Kínában. Ez a kiemelkedő eredmény nemcsak a BYD piaci súlyát erősíti, hanem azt is mutatja, hogy komoly kereslet van a megfizethető, de magas színvonalú elektromos járművekre.
A siker kulcsa részben az ár: a Qin L EV alapára mindössze 119 800 jüan, ami kb. 6,5 millió forintnak felel meg – alig fele a Tesla Model 3 belépőárának Kínában. Utóbbi 235 500 jüannál kezdődik, azaz körülbelül 12,7 millió forintnál.
Méretek és technológia – szinte centire Tesla-szint
A Qin L EV méretei szinte megegyeznek a Tesla Model 3-mal: 4720 mm hosszú, 1880 mm széles, 1495 mm magas, tengelytávja pedig 2820 mm. Ezzel a modell egyértelműen közvetlen riválisa az amerikai gyártónak, méretkategóriában és célközönségben egyaránt.
A hatótáv sem marad el: kétféle BYD Blade akkumulátor közül lehet választani. A 46,08 kWh-s változat 470 km-t, az 56,64 kWh-s verzió pedig 545 km-t kínál (CLTC ciklus szerint). Gyorstöltéssel 30%-ról 80%-ra mindössze 24 perc alatt tölthető, ami kiváló érték a kategóriában.

Tesla teljesítmény kontra BYD ár-érték arány
Bár a Tesla Model 3 hátsókerék-meghajtású változata akár 634 km-t is képes megtenni, az ehhez szükséges verzió ára 275 500 jüan – kb. 14,9 millió forint –, ami több mint kétszerese a Qin L EV árának. Ez a különbség jelentős előnyt ad a BYD-nek az árérzékeny vevők körében, különösen a feltörekvő piacokon.
Intelligens vezetési élmény: God’s Eye rendszer
A BYD Qin L EV egyik legnagyobb újítása a „God’s Eye” nevű vezetéstámogató rendszer, amely képes navigációval támogatott önvezetésre és távirányítású parkolásra is. Ez a technológia komoly versenyelőnyt jelent a hasonló árkategóriás modellekkel szemben, különösen Kínán kívüli piacokon is.
A belső tér szintén figyelemre méltó: 15,6 colos lebegő központi kijelző, 12 colos HUD, 8,8 colos digitális műszeregység, mindez a legújabb DiLink 100 rendszerrel, 5G kapcsolattal, hangvezérléssel, és a beépített DeepSeek AI intelligens rendszerrel. A felsőbb szinteken már mini hűtő-fűtőszekrény is elérhető, miközben még a legdrágább verzió sem lépi át a 139 800 jüanos, azaz kb. 7,6 millió forintos árat.

Új etalon a középkategóriában?
A Qin L EV kiváló ár-érték aránya, modern technológiája és versenyképes hatótávja miatt egyértelmű kihívója a középkategóriás elektromos szedánok között jelenleg domináló modelleknek – elsősorban a Tesla Model 3-nak. A vásárlói reakció villámgyors volt, és ha a nemzetközi piacokon is hasonló ütemben indul az értékesítés, a BYD új modellje jelentősen befolyásolhatja a globális EV-piacot.
Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!