A kereslet robban, a Xiaomi reagál – megemelte e-autós gyártási célját

0

A kínai Xiaomi a 2025-ös évre eredetileg tervezett 300 000 helyett immár 350 000 darab elektromos jármű kiszállítását tűzte ki célul. A döntés az elektromosautó-divízió, a Xiaomi EV gyors gyártási felfutásának és a kiemelkedő keresletnek köszönhető, amely már 2024-ben is lenyűgöző számokat produkált.

A Xiaomi SU7 gyártása rekordidő alatt növekedett

A Xiaomi első elektromos modellje, az SU7, április óta több mint 200 000 példányban került piacra. Az első 100 000 jármű elkészítése 229 napot vett igénybe, míg a második 100 000 egység már mindössze 119 nap alatt készült el, ami a gyártási hatékonyság drasztikus javulását jelzi. Ez is hozzájárult ahhoz, hogy a Xiaomi megemelje 2025-ös célkitűzését 16,6%-kal.

A kereslet továbbra is kiemelkedő – új modell is érkezik

A február végén előrendelhetővé tett SU7 Ultra változat iránt két órán belül több mint 10 000 kötelező érvényű megrendelés érkezett, ami megegyezik a modell éves gyártási kapacitásával. Ez jól mutatja, hogy a kereslet nem jelent akadályt a növekedésben, sokkal inkább a gyártás lehet a korlátozó tényező. További lökést adhat a közelgő második modell, a YU7 elektromos SUV érkezése, amely tovább bővíti a Xiaomi EV portfólióját.

Gyorsuló üzleti növekedés, csökkenő veszteség

A Xiaomi EV 2024 negyedik negyedévében 2,07 milliárd eurós bevételt ért el, ami 71,5%-os növekedést jelent az előző negyedévhez képest. Ugyanebben az időszakban a nettó veszteség a felére csökkent, 1,5 milliárd jüanról 700 millió jüanra, azaz kb. 89 millió euróraA bruttó árrés szintén javult, 20,4%-ra nőtt a korábbi 17,1%-ról, ami a gyártási hatékonyság és a költségmenedzsment pozitív irányát tükrözi.

A Xiaomi EV robbanásszerű indulása az autóiparban

A Xiaomi teljes 2024-es innovációs üzletága 32,8 milliárd jüan, azaz körülbelül 4,17 milliárd euró bevételt termelt, ebből 32,1 milliárd jüan – mintegy 3,94 milliárd euró – kizárólag az elektromosautó-értékesítésből származott. Figyelembe véve, hogy a tényleges kiszállítások csak áprilisban indultak, ez a közel 4 milliárd eurós éves bevétel rendkívül erős belépést jelent az autópiacra egy korábban csak technológiai eszközökkel foglalkozó vállalat számára. A Xiaomi ezzel új szintre emeli jelenlétét az elektromos mobilitásban, és komoly szereplőként pozicionálja magát a globális EV-piacon.

Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!

e-cars.hu
Elektromosan közlekedsz, vagy a váltáson töprengsz? Érdekelnek a legfrissebb hírek az e-autók világából, vagy foglalkoztatnak a legújabb fejlesztések az elektromosság és a fenntarthatóság területén? Akkor jó helyen jársz!