A kínai Li Auto elektromos autógyártó 2024 utolsó negyedévében rekordmagas bevételt könyvelt el, amely 6,1%-kal nőtt az előző évhez képest, elérve a 44,3 milliárd jüant (6,1 milliárd dollárt). Az eredmény meghaladta az elemzők várakozásait, akik 43,26 milliárd jüanos bevételt prognosztizáltak.
Csökkenő nyereség a növekvő kiadások miatt
A bevételnövekedés ellenére a Li Auto negyedéves nettó nyeresége 3,5 milliárd jüanra esett vissza, míg egy évvel korábban 5,8 milliárd jüan volt. Az eredmény azonban még így is jobb lett a piaci várakozásoknál, mivel az elemzők csupán 3,22 milliárd jüanos profitot jósoltak. A nyereségcsökkenés mögött a fokozódó verseny, az árazási stratégiák és a kutatás-fejlesztésre fordított kiadások növekedése állhat, ami a kínai elektromos autópiacon egyre nagyobb kihívásokat jelent.
Eladások jelentős növekedése
Az autóeladások 2024 utolsó negyedévében 20,4%-kal, 158 696 darabra emelkedtek, míg az egész év során 33,1%-kal, összesen 500 508 darabra. A Li Auto egyre nagyobb szereplője a kínai elektromos autópiacnak, és az eladási számok folyamatos növekedése hosszú távon is erősítheti pozícióját.
Teljes éves eredmények
A vállalat 2024-as teljes éves bevétele 16,6%-kal, 144,5 milliárd jüanra (19,8 milliárd dollárra) emelkedett, ugyanakkor a nettó nyereség 31,9%-kal, 8 milliárd jüanra (1,1 milliárd dollárra) csökkent. A profit visszaesése a piaci árverseny és a technológiai fejlesztések magas költségeivel magyarázható.
2025 első negyedévének kilátásai
A Li Auto 88 000 és 93 000 közötti jármű kiszállítását tervezi 2025 első negyedévében, ami 9,5-15,7%-os növekedést jelenthet éves szinten. Ugyanakkor a vállalat arra számít, hogy teljes bevétele csökkenhet ebben az időszakban, 23,4 és 24,7 milliárd jüan (3,2-3,4 milliárd dollár) közé eshet, ami 3,5-8,7%-os visszaesést jelent az előző év azonos időszakához képest.
Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!