A Maserati 2020-ban jelentette be az MC20 elektromos változatát, a Folgore-t, amely eredetileg 2024-ben érkezett volna. Most azonban hivatalossá vált, hogy a projektet végleg törölték, így az MC20 Folgore soha nem kerül gyártásba.
A Maserati egykor ikonikus V8-as motorjairól volt híres, de az elmúlt években egyre inkább az elektromobilitás felé fordult. A márka jövője azonban jelentős fordulatot vett, amikor a Stellantis visszavonta a Maserati számára szánt 1,5 milliárd dolláros beruházást, ami az elektromos projektek közül többnek is a végét jelentette.
Az MC20 Folgore: egy el nem készült elektromos szuperautó
Az MC20 Folgore fejlesztését eredetileg úgy tervezték, hogy röviddel a benzines változat bemutatása után megjelenjen. A Maserati 2020-as bejelentésében három villanymotorral és 700 lóerős teljesítménnyel kecsegtette a vásárlókat, és az autó egy új elektromos korszak kezdetét jelentette volna a márka számára.
Amikor azonban a benzines MC20 2022-ben piacra került, az elektromos változatról nem érkeztek friss információk. Az idő előrehaladtával egyre egyértelműbbé vált, hogy a projekt nem halad előre, most pedig hivatalosan is törölték az MC20 Folgore-t – számolt be róla az Autocar.
A piaci realitások miatt bukott el az elektromos MC20
Bár a Maserati az elmúlt években az elektromos jövő felé indult el, már korábban is érzékelhető volt, hogy a szupersportautók piacán nincs elég kereslet az elektromos hajtásra. A Maserati egy hivatalos közleményben így fogalmazott: „A szupersportautók szegmensére és különösen az MC20 vásárlóira vonatkozó piackutatások azt mutatták, hogy a vásárlók továbbra is a nagy teljesítményű belső égésű motorokat részesítik előnyben, és a közeljövőben nem állnak készen az elektromos meghajtásra való átállásra.”
Ez a kijelentés világosan mutatja, hogy a vásárlók még mindig előnyben részesítik a hagyományos belső égésű motorokat, különösen a sportautók kategóriájában.
A Stellantis beruházásainak csökkentése és a piaci igények hiánya összességében hozzájárultak ahhoz, hogy a Maserati elálljon az MC20 Folgore gyártásától, és visszatérjen a belső égésű motorokra épülő stratégiájához.
Mit jelent a Maserati döntése az elektromos sportautók jövőjére nézve?
A Maserati döntése jól példázza azt a kihívást, amellyel a prémium autómárkák szembesülnek az elektromos átállás során. Hiába fejlődik rohamosan a technológia, ha a célközönség még nem áll készen arra, hogy lemondjon a belső égésű motorokról.
Az MC20 Folgore törlése egyértelmű jele annak, hogy az elektromos szuperautók piaca még nem elég erős ahhoz, hogy életképes alternatívát nyújtson a belső égésű motorokkal szemben. A Maserati döntése jelentős visszalépést jelent az elektromobilitási stratégiájában, és kérdéses, hogy a jövőben újra nekivág-e egy hasonló projektnek.
Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!