A H2 Mobility a napokban jelentette be, hogy március végéig tizenegy kisebb hidrogéntöltő állomást bezár, amelyeket személyautók számára építettek és 700 bar nyomáson működnek. Június végéig pedig további tizenegy állomás követi ezeket, miközben a vállalat a jövőben inkább a kereskedelmi járművek kiszolgálására koncentrál.
Az első körben bezárásra kerülő töltőállomások az alábbi német városokat érintik: Neuruppin, Bonn, Flensburg, Geisingen, Potsdam, Ulm, Siegen, Aachen, Bad Rappenau, Heidelberg és Mönchengladbach. A második negyedévben további tizenegy helyszín szűnik meg, de a vállalat egyelőre nem közölte a pontos listát.
Átalakuló hidrogén-infrastruktúra Németországban
A töltőállomások bezárása egy nagyobb konszolidációs folyamat része, amelyet a H2 Mobility már 2022-ben elindított. Az év elején már több kisebb helyszínt megszüntettek, köztük a Rajna-vidék–Pfalz tartomány egyetlen hidrogéntöltő állomását is. A vállalat szerint az elavult töltőállomások bezárása elkerülhetetlen, mivel azok már nem felelnek meg a mai műszaki és gazdasági követelményeknek. „A régebbi, kisebb töltőállomásokat, amelyek főként személyautók kiszolgálására épültek több mint tíz éve, ott kell kivonni a forgalomból, ahol ez elkerülhetetlen.” – mondta Martin Jüngel, a H2 Mobility ügyvezető igazgatója és pénzügyi vezetője.
Hozzátette, hogy az EU hidrogénstratégiája is egyre inkább a könnyű- és nehézgépjárművek kiszolgálására összpontosít, így a cégnek ehhez kell igazítania működését.
Miért nem életképesek a régi hidrogéntöltő állomások?
A kereskedelmi járművek töltéséhez jelentős fejlesztések szükségesek, amelyek sok régi töltőállomáson nem kivitelezhetők:
- Magasabb töltőállomás-tetők, hogy a nagyobb járművek is beférjenek.
- Tágasabb kialakítás, amely lehetővé teszi a teherautók könnyebb mozgását.
- Nagyobb hidrogéntároló kapacitás, hogy a folyamatos üzemeltetés biztosított legyen.
A személyautók számára létesített töltőállomások nem alkalmasak ilyen mértékű átalakításra, ráadásul a hidrogénüzemű személyautók alacsony száma miatt a működtetésük gazdaságilag sem volt fenntartható.
Van még esély néhány állomás megmentésére
Továbbá a H2 Mobility tárgyalásokat folytat különböző partnerekkel annak érdekében, hogy néhány bezárásra ítélt helyszín tovább működhessen. Egyelőre azonban nincs végleges döntés, így az érintett állomások a bejelentett időpontokban bezárnak.
H2 Mobility jövőbeli tervei: nagyobb kapacitás, korszerűbb technológia
A vállalat nagyobb és korszerűbb hidrogéntöltő állomások építésére összpontosít, ahol a 350, 500 és 700 bar nyomáson működő töltőpontok biztosítják a jövőbeni hidrogénellátást.
- Új állomások épülnek Düsseldorfban és Ludwigshafenben.
- A 350 baros töltési lehetőség egyre nagyobb szerepet kap, mivel ezt elsősorban buszok és nehézgépjárművek használják.
„A 350 baros töltési technológia iránti kereslet folyamatosan növekszik. Az év végére várhatóan bevételeink többségét ez a szegmens generálja.” – nyilatkozta Martin Jüngel. A H2 Mobility tehát átalakítja stratégiáját, és a személyautók kiszolgálása helyett a tehergépjárművek és buszok töltési infrastruktúrájára összpontosít, hogy hosszú távon fenntarthatóbb működést biztosítson.
Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!