Az okostelefonok piacán elért sikerek után a Xiaomi most az elektromos autók szegmensében is hódításba kezdett. A SU7 szedán váratlanul nagy keresletet generált, így a vállalat prémium kategóriás változattal bővíti kínálatát idén. A Xiaomi SU7 Ultra sokkal olcsóbb lett, mint azt eredetileg tervezték.
A Xiaomi stratégiája az autóiparban
A Xiaomi jól bevált stratégiáját követi az autóiparban is: először megfizethetőbb modellel lépett piacra, majd fokozatosan belépett a felsőkategóriás szegmensbe. Ez a modell figyelhető meg az elektromos autók esetében is, hiszen a SU7 alapmodell sikere után a vállalat bemutatta a SU7 Ultra luxusverziót, amely már meg is érkezett a kereskedésekbe.
A SU7 Ultra kedvezőbb áron érkezik
A SU7 Ultra továbbra is prémium jármű, azonban ára lényegesen alacsonyabb lett, mint az előzetesen meghirdetett összeg. Lej Jun, a Xiaomi alapítója bejelentette, hogy az eredetileg 814 900 jüanos (kb. 43 millió forintos) ár helyett végül 529 900 jüanért (kb. 28 millió forintért) lesz megvásárolható a SU7 Ultra.
Futurisztikus dizájn és brutális teljesítmény
Az SU7 Ultra formatervében jelentős változások történtek az alapmodellhez képest. Aerodinamikailag optimalizált spoilerek, megerősített fékrendszer és egy nagyméretű hátsó légterelő mind azt jelzik, hogy az SU7 Ultra nem csupán egy hétköznapi prémium EV, hanem egy valódi versenypályára született gép.
A meghajtásról három elektromotor gondoskodik, amelyek együttesen 1 526 lóerőt és 1 770 Nm nyomatékot biztosítanak. Ennek köszönhetően az SU7 Ultra mindössze 1,98 másodperc alatt gyorsul 0-100 km/h-ra, míg végsebessége eléri a 350 km/h-t. A Xiaomi ezzel egyértelműen a Tesla Model S Plaid és a Lucid Air Sapphire riválisának szánja az SU7 Ultra e-autót.
Karbon-kerámia fékrendszer és extrém gyors töltés
A nagy teljesítményhez megfelelő fékrendszer is szükséges, ezért az SU7 Ultra karbon-kerámia féktárcsákat kapott, amelyek akár 1300°C hőmérsékletig is megőrzik hatékonyságukat. Az autó 100 km/h-ról mindössze 30,8 méter alatt áll meg, ami még a versenypályákon is kiemelkedő érték.
Az energiaellátásért egy 93,7 kWh-s CATL Qilin II akkumulátorcsomag felel, amely támogatja az 5,2C DC gyorstöltést. Ez lehetővé teszi, hogy az akkumulátor 10%-ról 80%-ra mindössze 11 perc alatt feltöltődjön, ami kategóriájában rekordnak számít. A CLTC szabvány szerinti hatótáv 620 km, de a valós használat során, különösen versenypályán, ez jelentősen csökkenhet.
Ambiciózus eladási célok
A Xiaomi első elektromos autójából, a SU7 alapmodellből 2023-ban 135 ezer darab kelt el. A vállalat 2024-re jelentősen növelni kívánja az értékesítést, és 300 ezer darabos célkitűzést tűzött ki. A luxusverzióból viszont kevesebb eladásra számítanak, az Ultra modellből 10 ezer példány értékesítését tervezi a Xiaomi
A Xiaomi térhódítása az autóiparban
A Xiaomi elektromos autós térnyerése jelentős változásokat hozott az iparágban, és a cég ambiciózus tervei alapján a következő években tovább erősítheti jelenlétét az EV-szegmensben.
Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!