A Volkswagen és az Audi korábban 2033-ra tervezte az elektromos átállást Európában, azonban egyre több jel utal arra, hogy bizonyos belsőégésű motorral szerelt modellek mégis gyártásban maradhatnak. A vállalatok állítólag nem tervezett modellfrissítéseket is bevezetnek, ami azt jelzi, hogy még nem készülnek teljesen búcsút mondani a hagyományos hajtásláncoknak.
A kezdeti lelkesedés után megtorpanás
Az elektromos autók piaca néhány éve dinamikusan növekedett, és a legtöbb autógyártó ambiciózus terveket jelentett be a belsőégésű motorok fokozatos kivezetésére. A Volkswagen is határozottan elkötelezte magát, hogy 2033-ra kizárólag elektromos modelleket kínál majd Európában. Az Audi még ennél is szigorúbb céldátumot tűzött ki, 2033-tól globális szinten megszüntette volna a belsőégésű motorokat.
Azonban az elmúlt időszakban több tényező – az elektromos autók iránti kereslet ingadozása, az infrastruktúra lassú fejlődése és a magas árak – miatt az elektromos átállás üteme lassulni látszik. Emiatt több autógyártó felülvizsgálja eredeti stratégiáját, és úgy tűnik, hogy a Volkswagen Csoport is hasonló döntést hozhat.
Maradnak a népszerű modellek?
A német Handelsblatt bennfentes forrásokra hivatkozva arról számolt be, hogy a Volkswagen Csoport fontolóra veszi bizonyos belsőégésű motorral szerelt modellek gyártásának meghosszabbítását. A döntés várhatóan március elején születhet meg, az éves beruházási tervezési fordulón.
A hírek szerint a Volkswagen Golf, T-Roc és Tiguan modelljei a 2030-as években is kaphatnak újabb ráncfelvarrást, ami eddig nem szerepelt a vállalat terveiben. Az Audi szintén hosszabb modellcikluson gondolkodik, különösen az A3-as modell esetében, amely a 2035-ös EU-s határidőig biztosan elérhető marad, és akár tovább is gyárthatják.
Mi áll a stratégiai váltás mögött?
A piaci kereslet csökkenése miatt a Volkswagen Csoport számára nem biztos, hogy gazdaságilag életképes az elektromos átállás eredeti ütemterve. A Handelsblatt informátora szerint a célszámok már nem reálisak, így szükségessé válhat egy rugalmasabb megközelítés.
A Volkswagen és az Audi hallgat
A hírekkel kapcsolatban a Volkswagen és az Audi egyelőre nem adott hivatalos nyilatkozatot, azonban a német sajtó szerint a belsőégésű motorok teljes kivezetésének elhalasztása egyre valószínűbb. Ha a döntés megszületik, az jelentős változást hozhat az európai autópiacon, hiszen a Volkswagen Csoport az egyik legnagyobb szereplő, és a versenytársak is hasonló stratégiát követhetnek.
Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!