Kipufogórendszert tervez az elektromos autókhoz a Stellantis

0

A Stellantis egy új szabadalmi kérelmet nyújtott be az Egyesült Államokban, amelyben egy elektromos autókhoz tervezett kipufogórendszert mutat be. Elsőre különösnek tűnhet a fejlesztés, hiszen az elektromos járműveknek nincs belső égésű motorjuk, így hagyományos értelemben vett kipufogóra sincs szükségük. A technológia azonban komoly biztonsági célt szolgál, hiszen az akkumulátorok túlmelegedése és az ebből fakadó tűzveszély egyre nagyobb kihívást jelent.

Hogyan segít a Stellantis új rendszere?

Amikor egy elektromos autó akkumulátora túlmelegszik vagy hőszökési folyamaton (thermal runaway) megy keresztül, veszélyes gázok szabadulhatnak fel, amelyek között hidrogén, metán, etán, acetilén és propán is megtalálható. Ezek a gyúlékony anyagok az akkumulátorházban összegyűlve tüzet okozhatnak, jelentős kockázatot jelentve az utasokra és a jármű környezetére.

A Stellantis új kipufogórendszere lehetővé teszi, hogy ezeket a gázokat kontrollált módon kivezessék az akkumulátorcsomagból, így csökkentve a tűzveszélyt. Az új technológia egy speciális csatornán keresztül elvezeti a felszabaduló gázokat, mielőtt azok begyulladhatnának.

Túlmutat a hagyományos nyomáscsökkentő szelepeken

A Stellantis fejlesztése nem csupán egy egyszerű nyomáscsökkentő szelep, hanem egy összetett rendszer, amely a kibocsátott gázokat kémiai úton átalakítja, ezzel csökkentve gyúlékonyságukat. A Green Car Reports magazin idéz a szabadalmi dokumentumból, amely szerint a rendszerben a gázok több kezelési zónán haladnak át, ahol különböző kémiai eljárásokkal semlegesítik vagy csökkentik a veszélyes vegyületeket.

Nem az elektromos autók biztonságát kérdőjelezi meg

A fejlesztés nem azt jelenti, hogy az elektromos autók kevésbé lennének biztonságosak. A német Auto, Motor und Sport magazin szerint az akkumulátoros elektromos járművek sokkal ritkábban gyulladnak ki, mint a hagyományos belső égésű motorral szerelt autók. „A leírt kipufogórendszer csupán egy statisztikailag rendkívül ritka esetben lépne működésbe, hogy növelje az utasok biztonságát” – írja a lap.

Nem összekeverendő a mesterséges motorhanggal

Fontos kiemelni, hogy ez a kipufogórendszer nem azonos a Stellantis másik fejlesztésével, amely a Dodge Charger Daytona EV modellben alkalmazott mesterséges motorhangot biztosítja.

A Stellantis tehát nem egy belső égésű motor hanghatását próbálja visszaadni, hanem egy innovatív biztonsági rendszert fejlesztett ki, amely segíthet az elektromos autók egyik potenciális veszélyforrásának kezelésében. Ez az új technológia hozzájárulhat ahhoz, hogy az elektromos járművek még biztonságosabbá váljanak, miközben tovább erősíti a fenntartható mobilitás irányába tett lépéseket.

Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!