A Volkswagen Kína bérgyártójává válhat Európában?

0

Napok óta erősödnek azok a pletykák, miszerint a Volkswagen egy kínai autógyártóval közös vállalkozást hozhat létre Európában. A cél az lenne, hogy a kínai márka járműveit a VW saját, kihasználatlan gyáraiban gyártsák, ezzel optimalizálva a kapacitáskihasználtságot és csökkentve a költségeket.

Fordulóponthoz érkezett a Volkswagen és Kína kapcsolata?

Volkswagen és Kína együttműködése több évtizedre nyúlik vissza, eddig azonban a német márka volt a domináns fél: a VW biztosította a tőkét, a technológiát és a munkahelyeket, míg a kínai piac biztos keresletet jelentett a járművek számára. Most viszont a helyzet változóban van. Egyre inkább úgy tűnik, hogy a Volkswagen az európai bérgyártás szerepébe kerül, miközben a kínai autógyártók Európába készülnek betörni.

Kihasználatlan VW-gyárak: Mi áll a háttérben?

A Volkswagen-csoport jelenleg komoly pénzügyi kihívásokkal küzd. Az egész európai autópiac csökkenő kereslettel néz szembe, ami minden meghajtástípust érint – legyen szó belső égésű motorokról vagy elektromos járművekről. A kereslet visszaesése miatt a Volkswagen több nagy kapacitásra tervezett üzeme alacsony kihasználtsággal működik, ami jelentős anyagi veszteséget jelent a vállalat számára.

Készül egy ID.7 a Volkswagen emdeni üzemében.

Felvásárlás vagy vegyesvállalat? Kínai érdeklődés a VW gyárai iránt

Reuters már január közepén beszámolt egy érdekes fejleményről: kínai kormányzati körökre hivatkozva azt állították, hogy a kínai autógyártók és hatóságok érdeklődnek a Volkswagen kihasználatlan üzemei iránt. Egy ideig egy vegyesvállalat létrehozása tűnt a legvalószínűbb forgatókönyvnek, azonban hamar felmerült a teljes felvásárlás lehetősége is. Ennek oka, hogy a kínai fél is felismerte a politikai érzékenységét egy ilyen együttműködésnek.

A német sajtóban azóta is aktív találgatások folynak a témáról, most pedig két vezető, Gernot Döllner (Audi márkafőnök) és David Powels (Volkswagen pénzügyi vezetője) is megszólalt az ügyben.

VW-gyárakban készülhetnek kínai autók? Mit mondanak a vezetők?

Gernot Döllner, az Audi vezetője kifejezetten nyitott az együttműködésre. A Financial Timesnak adott interjújában így nyilatkozott: „Az biztos, hogy ez elképzelhető. Ez a lépés csökkentené a versenytársak belépési korlátját. Hiszek a szabad kereskedelemben.”

Hasonló véleményt fogalmazott meg David Powels, a Volkswagen pénzügyi igazgatója is, aki szintén nem zárta ki a lehetőséget, hogy a VW gyáraiban kínai járművek is készüljenek. „Nyitottak vagyunk bármilyen témában, bármely partnerrel folytatott vitára. Egy dinamikus világban minden lehetőséget nyitva kell tartani.”

Hol készülhetnek az első kínai autók?

Bár egyelőre konkrét bejelentés nem történt, a német Manager Magazin szerint a németországi Emdenben található VW-gyár lehet a legesélyesebb az együttműködés szempontjából. Itt jelenleg az ID.4 és ID.7 elektromos modellekgyártása zajlik, de a kapacitás kihasználtsága messze elmarad az optimálistól.

Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!