Az Alfa Romeo elvetette azt a tervét, hogy 2027-től kizárólag elektromos autókat gyártson. Helyette a Stellantis olasz márkája egy több energiát felölelő stratégiára összpontosít. A legutóbbi hibrid modell, a Tonale SUV után egy kizárólag benzines modell következik – legalábbis az Egyesült Államok piacán.
Nem hibáztatható egyetlen autógyártó sem, hogy elsődleges szempontja mindig is a bevételszerzés lesz, ahogyan az bármilyen vállalkozás esetében is meglenne. Pontosan ezért lehet az, hogy egyre több autógyártó látja be, hogy irreálisan rövid időt adott magának az elektromos átállásra. Azonban hiába a sok megvásárolható elektromos autó, ha azokat nem a tervezett mértékben vásárolják.
Hogy az Alfa Romeo esetében mi az ok az átállás céldátumával, csak találgatni lehet, az azonban már biztos, hogy a márka által 2027-re tervezett teljes átállást nem fogják tudni tartani. Ezért az Alfa fókusza még egy ideig a belsőégésű motorokon és a hibrid technológián marad. Legalábbis az Egyesült Államokban erre igen nagy az esély az alapján, amit Chris Feuell (a márka észak-amerikai üzletágának vezetője) mondott az Automotive News magazinnak. Feuell december óta felel az olasz márkáért Észak-Amerikában, és láthatóan úgy döntött, hogy gyorsan irányt vált, miután a Csoport legfőbb irányításáért felelős Tavares lemondott december elején.
Az Alfa Romeo esetében 2021-ben született meg a döntés a belsőégésű motorok 2027-es kivonásáról. Az eredeti terv az volt, hogy 2025-től csak a tisztán elektromos modelleket dobják piacra, és 2027-ig kivonják a többi hibridet és konnektorról tölthető hibridet. Az új többenergiás stratégiával összhangban azonban a belsőégésű motorok kínálata nem hogy megmarad, de bővül is, legalábbis az Államokban biztosan. Legjobb példa erre a Tonale SUV, amit már eleve csak elektromos hajtáslánccal terveztek meg 2022-es bemutatásakor, mára azonban ott tart a dolog, hogy kapható lesz hibrid és csak belsőégésű hajtáslánccal is.
Az Alfa Romeo az Egyesült Államokban az eladásai meredek visszaesésével küszködik, amely 2024-ben 19 százalékkal esett vissza. Ez már a negyedik év egymás után, amikor az Alfa Romeo kevesebb autót ad el az Egyesült Államokban. Az új észak-amerikai főnök szerint még mindig túl sok a 2024-es évjáratú eladatlan autó, melyek a jelenlegi amerikai készlet felét teszi ki. Ezeket a régebbi járműveket az első negyedév végéig „ösztönzőkkel” értékesítik.
Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!