A BYD bemutatta eddigi legnagyobb autószállító hajóját

0

A BYD elindította a világ legnagyobb járműszállító teherhajóját. A 219 méter hosszú BYD Shenzhen akár 9200 autót is képes befogadni, és ez a vállalat negyedik autószállító hajója. A BYD tervei szerint 2026 elejére összesen nyolc ilyen hajóból álló flottát hoz létre, hogy tovább erősítse globális terjeszkedését.

A kínai BYD ténykedését figyelemmel kísérőknek nem újdonság, hogy a márka elég komolyan veszi az európai jelenlétet (is), ezért a költséghatékonyság jegyében saját teherhajóflottát tervez kiállítani. Nagyjából pont egy éve jött a hír, miszerint az első teherhajó átadásra került a China International Marine Containers Group (CIMC) jóvoltából, rakterében 7000 autó fér el.

Az első hajó az Explorer No. 1 nevet kapta, aztán tavaly decemberig nagyon nem is volt mozgolódás a témában. Ám akkor átadásra került a második hajó (Changzhou) és pár napja pedig a harmadik, a Hefei. Most pedig itt a következő tagja a BYD autószállító flottájának, a Shenzhen. Ez a negyedik saját tulajdonú Ro-Ro (roll-on/roll-off) hajója amelyet a kínai autógyártó globális piacokra irányuló szállításokra használ.

Érdemes volt várni a negyedik autószállító hajóra, ugyanis jelenleg ez a világ legnagyobb teherhajója, amit autók szállítására gyártottak le és bocsátottak vízre. A 219 méter hosszú BYD Shenzhen akár 9200 autó befogadására is képes. A BYD Shenzhen jelenleg a világ legnagyobb roll-on-roll (RoRo) hajója, vagyis olyan vízi járműve, amire az autók saját kerekeiken gurulnak be és ki. A Shenzhen 219 méter hosszú, 37,7 méter széles és kilenc méteres merülésével a legnagyobb a BYD négy hajóból álló flottájában is. Az első hajó, a BYD Explorer No.1 valamivel rövidebb, 199,9 méter, de valamivel szélesebb is.

A BYD szülővárosáról elnevezett Shenzhen 9200 jármű befogadóképességével mintegy 100 járművel felülmúlja a korábbi rekorder Höegh Aurora-t, amely a legnagyobb kapacitású autószállító volt ez idáig. A BYD azt is állítja, hogy ez a „világ legkörnyezetbarátabb autószállítója”, elsősorban kettős üzemanyagú technológiájának köszönhetően, amely lehetővé teszi, hogy gázolajjal és LNG-vel is működjön. A BYD saját akkumulátorai is ott lesznek a fedélzeten, de hogy ezekkel mi a célja a vállalatnak, arról egyelőre kevés részletet tettek közzé. A feltételezések szerint a helyhez kötött akkumulátorok táplálják majd a hajót dokkoláskor vagy alacsony kibocsátású zónákban, hogy csökkentsék az üzemanyag-fogyasztást és a károsanyag-kibocsátást.

A BYD arról ismert, hogy az ellátási lánc minden tényezőjét ellenőrizni akarja. A cég nem csak autókat gyárt, hanem akkumulátorokat is. A számos kínai akkumulátorgyár nyersanyaggal való ellátására a BYD egy lítiumbányát is üzemeltet. A BYD saját hajóflottájával szeretné ellenőrizni járművei exportját és nem hátráltathatja már a fuvarozási kapacitás hiánya sem. A tavaly eladott 4,25 millió új BYD körülbelül tíz százalékát értékesítették Kínán kívül.

Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!