A Tesla 2024-ben globális eladásaival megelőzte az Audit, annak ellenére, hogy az amerikai autógyártó éves szállításai elmaradtak a várakozásoktól – számolt be róla a Bloomberg.
A Tesla tavaly összesen 1,79 millió járművet értékesített világszerte, míg az Audi, a Volkswagen-csoport prémium márkája, 1,67 millió autót adott el, ami az előző évhez képest 12%-os visszaesést jelent. Az Audi eladásainak csökkenése elsősorban az európai és kínai piacokon tapasztalható erős versenynek, valamint az elektromos járművek iránti kereslet visszafogottságának tudható be.
A német prémium autógyártók, köztük az Audi, egyre komolyabb kihívásokkal szembesülnek a kínai luxusautó-piacon, ahol a gazdasági helyzet továbbra is bizonytalan, miközben a helyi gyártók folyamatosan növelik piaci részesedésüket. Európában az elektromos járművek értékesítése elmaradt a várakozásoktól, főként az állami támogatások csökkenése miatt.
A kialakult piaci nehézségek több német autógyártót is arra kényszerítettek, hogy profitfigyelmeztetést adjanak ki, köztük a Volkswagen-csoportot, a Mercedes-Benzt és a BMW-t is. Az Audi értékesítési mutatói jelentősen visszaestek Németországban, Kínában és Észak-Amerikában, míg a tisztán elektromos modellek szállítása 8 százalékkal csökkent, 164 000 darabra.
Az Audi eladásainak visszaesésére válaszul a Volkswagen-csoport mérsékelte gyártási kapacitását, miközben az Audi a brüsszeli üzemének bezárását is bejelentette, amelyet az elektromos Q8 e-tron modell iránti csökkenő kereslet indokolt. A Tesla sem kerülte el a nehézségeket: több mint egy évtized után először tapasztalt éves szállításcsökkenést, és mindössze kis előnnyel tudta megelőzni a kínai BYD-t a globális elektromosautó-piacon.
Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!