8 perc alatt tölthető akkumulátorcellát mutatott be az SVOLT

0

Aki követi a kínai akkumulátorgyártók fejlesztéseit az autóipari felhasználás szemszögéből, az nem mondhatja, hogy az ázsiaiak csak ülnek a babérjaikon. Szinte az összes nagyobb márka hozott valami jóságot az iparnak tavaly, az idei évet pedig az SVOLT Energy kezdi meg ezen a téren. A vállalat bemutatta Fengxing Short Blade Battery nevű akkumulátorcelláját.

Az új, Fengxing Short Blade Battery legnagyobb erénye, hogy 10 százalékról 80 százalékra közel 8 perc alatt feltölthető. Ez az SVOLT harmadik generációs terméke a „rövid, pengeformájú akkucella” témában, melyben ezúttal is az anód és a katód alapanyagán dolgoztak a mérnökök, így elérve a 185 Wh/kg energiasűrűséget. A másik új adat a cellával kapcsolatban a 6C töltési képesség. A „C” az akkumulátor kapacitásának és a töltési teljesítménynek az arányát jelzi. 1C-n egy 80 kWh-s akkumulátor maximum 80 kW-tal tölthető. 6 C-n ugyanaz az akkumulátor elméletileg hatszor akkora töltési kapacitással tölthető, ami akár 480 kW-ot is jelent.

A Fengxing egy termékcsalád lesz, amiben több felhasználási metódus megtalálható. A fent említett gyorsan feltölthető akkucella mellett elérhető lesz egy kifejezetten a hosszú élettartamra kihegyezett változat is, aminek becsült ideje 15 év és 600 000 km.

Ezenkívül az SVOLT Energy egy kifejezetten terepjárókhoz kifejlesztett akkumulátort is bemutatott, melynek kapacitása 59 kWh és támogatja a 800 V-os rendszerfeszültséggel üzemelő elektromos autókat is. Itt a zord időjárási körülmények kiküszöbölése a cél, az SVOLT szerint ez a cella -43°C és 60°C közötti hőmérsékleten is kiválóan működik. A SVOLT szerint pedig -20°C-on az 5C is működő elvárás lehet.

Végül itt van még két akkucella is, amit a haszongépjárművek piacára szán az SVOLT. Az első energiasűrűsége 91,4 kWh, töltési sebessége pedig 4C. A hosszú élettartamú változat energiasűrűsége 95,7 kWh, töltési sebessége 3C. Ezekre 8 év vagy 1,5 millió kilométeres garancia jár.

Európa szemszögéből sajnos érdemes emlékezni arra a tavaly októberi hírre, miszerint az SVOLT végül mégsem építi fel két saját gyárat a németországi Saar-vidéken. Továbbá megszünteti európai üzleti tevékenységét, és kivonul az öreg kontinensről. Pedig a mintegy 2 ezer új munkahelyet teremtő beruházással évi 24 gigawattóra kapacitású akkugyár létesült volna.

Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!