Ilyen volt a Honda első elektromos autója, az EV Plus

0

A Honda EV Plus kizárólag erősen limitált szériában készült, mivel a japán gyártók ekkor még óvatosan, kísérletező jelleggel tették meg első lépéseiket az alternatív hajtású járművek fejlesztése felé.

Az elektromos autók ötlete hosszú éveken át csak az autógyártók tervei között szerepelt, várva arra, hogy a megfelelő körülmények megteremtsék a megvalósítás szükségességét. A Honda 1988-ban, a japán gyártók közül utolsóként hozta létre elektromos részlegét, ahol kezdetben mindössze négyen dolgoztak. Az első kézzelfogható eredményre azonban még kilenc évet kellett várni: a Honda EV Plus végül 1997-ben mutatkozott be.

1997 Honda EV Plus.

Az amerikai piacra szánt háromajtós Honda EV Plus volt az első szériagyártású elektromos autó, amely ólomsavas helyett nikkel-metál-hidrid akkumulátort használt. Bár a jármű mindössze 405 centiméter hosszú volt, 1630 kilogrammos súlya már akkor rávilágított az elektromos autók tömegproblémáira. A 28,7 kWh-s akkumulátor 130-170 kilométeres hatótávot biztosított, ami figyelemre méltó értéknek számított. Emellett az EV Plus komfortos felszereltséget kínált, például légkondicionálót, elektromos ablakokat és fűtést, ami a korabeli villanyautók között kimagasló kényelmet nyújtott.

A Honda EV Plus kizárólag lízingelhető volt, és mindössze 300 darabot gyártottak belőle Japánban. A lízingszerződések lejártával a Honda 298 példányt megsemmisített, csupán két autó maradt meg, amelyek ma a vállalat gyári gyűjteményének részét képezik.

Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!

e-cars.hu
Elektromosan közlekedsz, vagy a váltáson töprengsz? Érdekelnek a legfrissebb hírek az e-autók világából, vagy foglalkoztatnak a legújabb fejlesztések az elektromosság és a fenntarthatóság területén? Akkor jó helyen jársz!