Elnézve a kínai NIO utóbbi sikereit és fejlesztéseit talán sokan nem is gondolnák, hogy a kínai márka jelenleg masszívan veszteséges. Hiába tudta a NIO működő modellé tenni az akkumulátorcserén alapuló elektromos autózást, vagy éppen számos innovatív autóval előállni az évek alatt, a bevételek még mindig nem fedezik a kiadásokat. Ez ellen pedig tenni kell valamit, mert a befektetők pénze (és türelme) sem végtelen.
William Li alapító és márkafőnök szerint 2026-tól végre átfordulhat már a kocka nyereséges irányba, köszönhetően a számos fejlesztésnek, költségoptimalizálásnak na és persze a megugró eladásoknak, melyeknek a két új almárka teremtette meg az alapot. November végén a NIO alig 200 000 darabos eladási rátáról számolt be és Li szerint körülbelül 220 000 jármű kiszállításával csúcsosodhatnak ki idén a számok. Az eladások pedig jövőre ismét megduplázódhatnak, részben a már említett új Onvo és Firefly almárkáknak.
Több kínai média szerint William Li cégalapító és vezérigazgató a közelmúltban beszélt a NIO 2026-ra irányuló terveiről. Li szerint két éves lemaradásban vannak, a csúszás legfőbb oka a Covid-19 világjárvány és annak minden gazdasági következménye. Azonban a NIO nem adta fel és bár lemaradásban vannak, a kínai NEV-autós fellendülés nekik is nagyban segíthet utolérni magukat.
Értékesítési és pénzügyi céljainak elérése érdekében a NIO két fő eszközt kíván bevetni: a kínai e-autógyártó eltökélt szándéka, hogy jövőre 25 tengerentúli piacra lépjen be, elsősorban az Onvo és Firefly márkákkal. Ez a közvetlen értékesítéstől való eltávolodást is eredményezheti, mivel a NIO már az azerbajdzsáni piacra lépéssel is próbálkozik és még „több globális szövetségről” beszélnek a nemzetközi terjeszkedés felgyorsítása érdekében.
A második pont az árakra vonatkozik: a NIO „tartózkodni fog az árháborúktól” – mondja Li, vagyis nagy árcsökkentő akciókra nem kell várnia senkinek. A kedvezőbb árú autók biztosítása a két almárka feladata lesz. „A globális piacokon a NIO jobban támaszkodik majd az Onvo márkára” – folytatta Li. Továbbá a vezető reméli, hogy az Onvo és a még olcsóbb Firefly márkák hamarosan fellendítik az eladásokat Európában, ahol egyébként a NIO-ra is nehéz feladat vár az árazás tekintetében: „A NIO kénytelen lesz a Porsche áraihoz közeli árat választani, reagálva az Európai Unió által a Kínában gyártott elektromos járművekre kivetett új, magasabb vámokra” – mondta Li
Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!