Egyre több jel utal arra, hogy a BYD 2025-ben mutatja be Blade akkumulátorának új generációját. Egy bennfentes szerint a kínai gyártó az LFP technológiájú akkumulátorok gyártási költségeinek 15%-os csökkentését tűzte ki célul az új verziónál. Emellett már konkrét számok is keringenek a jövőbeni energiasűrűségről.
Amikor 2020-ban bemutatkozott a BYD saját fejlesztésű Blade akkumulátora, akkor egy új fejezet kezdődött a gyártó életében, hiszen az LFP kémiára épülő akkucella alapjaiban változtatta meg a BYD lehetőségeit. A leginkább egy hosszúkás téglalapra hajazó forma (innen a blade, vagyis penge elnevezés is) számos előnnyel bír, amiről lassan 5 éves pályafutása alatt sem lehetett rosszat hallani.
Az évek peregnek, a Blade cellák pedig folyamatosan készülnek a BYD gyáraiban. Hogy mik igazak az első generációs Blade akkumulátorok specifikációiból, már ami a tartósságot illeti, az majd kiderül. Nem véletlenül említettem első generációs jelleget, ugyanis már egy ideje tudni, hogy jön a második generációs BYD Blade akkucella. Ennek érkezéséről és a várható tudásról azóta is szivárognak innen-onnan az információk, a legújabbak pedig már meg is érkeztek a CarNewsChina cikkéből, ami egy belsős BYD értesülésre alapoz.
Kezdjük is a lényeggel, a cikk tehát belsős információkra hivatkozva mondja, hogy a BYD rögtön két változaton is dolgozik. Az első változat állítólag egy rövid lapát-jellegű formátum lesz, 160 Wh/kg energiasűrűséggel, 8C töltési sebességgel és 16C maximális kisütési sebességgel. A hosszabb, inkább pengeformátumban az akkumulátor energiasűrűsége akár 210 Wh/kg is lehet, töltési sebessége 3C, kisülési sebessége pedig 8C lesz. Termesztésen az új Blade akkuk is LFP kémiával fognak rendelkezni. A töltési és kisütési sebességnél megadott „C” érték az akkumulátor kapacitásának a töltési és kisütési kapacitáshoz viszonyított arányát jelzi. 1C-n egy 80 kWh-s akkumulátor maximum 80 kW-tal tölthető. 8 C-n ugyanaz az akkumulátor elméletileg nyolcszor akkora töltési teljesítménnyel tölthető, azaz 640 kW-ig.
Az új akkucellák gyártása már jövőre megindulna, árak szempontjából pedig a lapát-formátumú verzió ugyanannyiba, vagy minimálisan többe kerülne, mint a jelenlegi első generációs cella, aminek egyébként 150 Wh/kg az energiasűrűsége. Az első legyártott cellák a Yangwang U7 ezer lóerős szedánja kapná meg.
A kínai akkumulátorpiacon a BYD idén 24,4 százalékos piaci részesedést tudott szerezni a kínai akkumulátorpiacon. A BYD 101 GWh beépített elektromos jármű akkumulátorkapacitása 19,4 százalékos növekedést jelent az előző év azonos időszakához képest. A BYD szinte kizárólag az LFP akkumulátorokra támaszkodott eddig is a kínálata felépítésekor és ez várhatóan ezután sem fog változni.
Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!